استخراج سالانه ۱۲ میلیون تن مواد معدنی در زنجان

رئیس سازمان صمت زنجان گفت: سالانه بیش از ۱۲ میلیون تن مواد معدنی در استان استخراج می‌شود.
به گزارش ساقی آذربایجان ، ناصر فغفوری در گفتگو با خبرنگاران از وجود ۳۸۸ معدن فعال در استان زنجان خبر داد و گفت: این استان ۳۵ نوع ماده معدنی دارد.
وی اظهار کرد: سالانه بیش از ۱۲ میلیون تن مواد معدنی در استان استخراج می‌شود و بیش از سه هزار نفر در معادن این استان مشغول فعالیت هستند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه طی سال گذشته ۲۶ معدن غیرفعال در استان زنجان فعال شد، گفت: از مجموع معادن استان زنجان ۷۵ معدن سنگ تزئینی از جمله گرانیت، تراورتن و مرمریت و سنگ چینی با ذخیره قطعی ۷۵ میلیون تن در استان وجود دارد.
فغفوری تعداد پروانه‌های بهره برداری شده معدنی استان طی سال گذشته را ۳۵۷ فقره اعلام کرد و ابراز داشت: طی سالجاری در راستای تحقق شعار سال، معادن غیر فعال استان فعال می‌شود.
وی با بیان اینکه رونق و توسعه معادن برنامه مهم سازمان صنعت، معدن وتجارت استان زنجان است، گفت: در این میان با بررسی توجیه اقتصادی معادن و قابلیت توسعه آنها، با ارائه راهکارهایی و ورود سرمایه گذار جدید به معدن، بازاریابی‌های جدید و رفع مشکل معارضین نسبت به فعالسازی این معادن اقدامات لازم انجام می‌شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان با بیان اینکه معادن گرانیت، تراورتن سیلیس، سنگ لاشه و خاک رس از معادن استان زنجان هستند، افزود: اشتغال در بخش معادن استان بسیار خوب است و با احیای معادن اشتغال هم افزایش می‌یابد.

About Author