استقبال مردم ارومیه از فیلم«آتابای»

مدیر امور سینمایی حوزه هنری آذربایجان غربی گفت: با اکران فیلم «آتابای» به زبان ترکی از پنجشنبه هفته گذشته تاکنون شاهد استقبال کم نظیر مردم از این فیلم هستیم.
مسعود یکانی در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه در سه روز گذشته بیش از دو هزار نفر از این فیلم استقبال کرده اند، افزود: اکران این فیلم در سینماهای ارومیه ادامه دارد و همچنان با استقبال مردم مواجه هستیم.
وی ادامه داد: اکران این فیلم نشان داد در صورت تولید آثار فاخر می‌تواند زمینه آشتی و مخاطب را با سینماها فراهم کند.
یکانی خاطرنشان کرد: اکران این فیلم در سینماهای ارومیه ادامه دارد و در صورت تداوم استقبال مخاطبان اکران آن ادامه خواهد داشت.
«آتابای» جدیدترین ساخته «نیکی کریمی» که در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر نامزد سیمرغ پنج رشته و فیلم برگزیده منتقدان ماهنامه فیلم شده است.
آتابای فیلمی در گونهٔ درام عاشقانه به کارگردانی و تهیه‌کنندگی نیکی کریمی و نویسندگی هادی حجازی‌فر محصول سال ۱۳۹۸ است.
داستان فیلم درباره مردی میان‌سال به نام کاظم است که در روستای پیرکندی شهرستان خوی زندگی می‌کند. او که دانشجوی معماری دانشکدهٔ هنرهای زیبای دانشگاه تهران بوده، پس از یک شکست عاطفی از دانشگاه انصراف داده و به زادگاه خودش برگشته‌است. خواهرش در جوانی خودسوزی کرده‌است و پس از آن مسئولیت سرپرستی و تربیت پسر خواهرش با اوست.
حالا آیدین به سن نوجوانی رسیده و او خود را در تربیت او ناتوان می‌بیند و با این حال به شدت به او علاقمند است. از سوی دیگر رابطهٔ او با دوست قدیمی‌اش به نام یحیی دچار چالش شده‌است.
در این میان، حضور دو خواهر که آتابای کار ساخت ویلا برای پدر آن‌ها را به عهده دارد، شرایط تازه‌ای را رقم می‌زند و او به سیما دختر بزرگ خانواده علاقه‌مند می‌شود اما در بیان این علاقه به او تردید دارد. و سرانجام این عشق هم نافرجام می‌ماند.

About Author