اشتغال ۶۰۰۰ اردبیلی در بخش صنعت تا پایان سال

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: تا پایان امسال با ایجاد ظرفیت در بخش صنایع فرصت اشتغال ۶ هزار نفر از جمعیت بیکار استان اردبیل فراهم می‌آید.
به گزارش ساقی آذربایجان رامین صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: با بهره‌برداری از ۱۶ واحد صنعتی تا پایان سال، اشتغال ۶ هزار نفر در بخش صنعت فراهم شده تا تعدادی از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و بیکاران استان به چرخه اشتغال وارد شوند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با بیان اینکه ۳۰۰ واحد تولیدی در استان شرایط مناسب برای دریافت تسهیلات را دارند، تصریح کرد: پرداخت تسهیلات برای این واحدها به عنوان تسهیلات سرمایه در گردش و ایجادی زمینه رونق و پشتیبانی تولید و اشتغالزایی را مهیا کرده و به نوعی بیش از هر زمان دیگر می‌توانیم به تقویت تولید با کیفیت و اشتغال با ثبات دست بزنند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: در نیمه اول امسال نیز زمینه اشتغال سه هزار و ۵۰۰ نفر در بخش صنعتی فراهم آمده که با در نظر گرفتن پوشش بیمه‌ای این افراد اشتغال آنها در سامانه به ثبت رسیده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل صادقی ظرفیت اشتغالزایی در بخش صنعت را چندین برابر حوزه کشاورزی و حتی خدمات توصیف کرد و افزود: عمده واحدهای تولیدی استان حتی با افزایش ظرفیت تولید سعی کردند تا زمینه تحول اقتصادی را در استان و تحقق شعار سال را فراهم کنند که به نظر می‌رسد این ظرفیت عظیم در حال گسترش است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل عمده صنایع در حال تکمیل را با دامنه اشتغال فراوان مربوط به صنایع تبدیلی و تکمیلی، صنعت پتروشیمی و محصولات متنوع آن اعلام کرد و ادامه داد: در استان اردبیل با استقرار صنایع نو سعی شده تا کارآفرینان و سرمایه‌گذاران بتوانند بخش عظیمی از فرصت شغلی را با نگاه دانش‌بنیان فراهم و مهیا کنند.

About Author