اعتبارات کم سابقه ای به استان تخصیص یافت!

پیگیری مصوبات سفر رییس جمهور به آذربایجان شرقی

گزارش از : وحید خدادادی

به گزارش ساقی آذربایجان،، سفر رییس جمهور به آذربایجان شرقی که هفته گذشته اتفاق افتاد ، از حواشی به دور نبود و اظهار نظرهای متفاوت و گاه متناقض ، نوعی سردرگمی در افکار عمومی ایجاد کرده است که آیا حقیقتا این سفر برای استان آذربایجان شرقی مفید و موثر بود و توانسته گره های ناگشودنی از پروژه های منطقه و مطالبات مردم را باز کند یا نه ؟ و آیا اعتبارات تخصیص یافته علاوه از سهم بودجه ای خود استان بوده و یا اینکه از بودجه در اختیار رییس جمهور و هییت دولت به این استان اختصاص یافته است و یا همانهایی است که در بودجه سال ۱۴۰۱ استان پیش بینی شده بود ؟ و اینکه آیا این اعتبارات چقد امکان تحقق و تبدیل به بودجه واقعی و پول پیدا خواهد داشت و فقط در کاغذ و دستور بی ثمر خلاصه نخواهد شد؟
ساقی آذربایجان برای تنویر افکار عمومی با نمایندگان شهرهای استان در مجلس شورای اسلامی گفتگوهایی انجام داده است که به نوبت از سمع و نظر عزیزان می گذرد.

اعتبارات کم سابقه ای به استان تخصیص یافت
از مسئولان اجرایی استان تشکر می کنم

متفکر آزاد، نماینده مردم شریف تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در رابطه با مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان به خبرنگار روزنامه ساقی آذربایجان گفت: اولا از بابت پیگیری خدمات دولت در جهت پیشرفت و توسعه استان از شما تشکر می کنم، واقعیت این است که من معتقدم اعتبار ۳۳ هزار همت که دولت در این سفر برای استان آذربایجانشرقی در نظر گرفت، رمق جدیدی برای استان بود و به نظر می رسد چنین اعتباری کم سابقه بوده است که امیدوارم شاهد تحقق آن باشیم و ما نیز به عنوان نمایندگان پیگیری جدی خواهیم کرد تا این اعتبار محقق شود. اما باید جهت اطلاع عرض کنم که مطالبات ما از دولت کارشناسی شده بود و خواسته های نمایندگان استان و مسوولان استانی در این سفر فی البداهه و بدون کار کارشناسی نبود و در این رابطه ما جلسات متعددی را با حضور همه نمایندگان حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو ترتیب دادیم و با مسوولان استانی هم در این رابطه رایزنی داشتیم و نهایتا با جمع بندی نکته نظرات این خواسته ها و مطالبات صورت گرفت. از معدود دفعاتی بود که در استان به نوعی یکصدایی در رابطه با مطالبات وجود داشت و تقریبا تمام پروژه های مهم و نیمه کاره از جمله بحث راه ، راه آهن تبریز-بستان آباد، پروژه های آبرسانی و تسویه خانه ای و جاده ای و مقبره الشعرا را تا جایی که مقدور بود پیش بردیم و حتی بعضی از پروژه ها مانند انتقال آب ارس و برخی مشکلات خطوط مترو هم در این سفر مطالبه جدی گردید. برخی از پروژه ها هم در رابطه با پیشرفت آینده استان بود که دستورات خوبی در این رابطه نیز صادر شد از این رو به نظر می رسد که با اجرایی شدن این طرح ها شاهد اتفاقات مبارکی در استان باشیم.
وی افزود: همچنین از مسوولان اجرایی استان هم در این رابطه تشکر می کنم و البته از مردم غیور و قدرشناس تبریز که در این سفر سنگ تمام گذاشتند.

About Author