بنابی: در مورد تخصیص اعتبارات اتفاق خاصی نیفتاد

پیگیری مصوبات سفر رییس جمهور به آذربایجان شرقی

گزارش از : وحید خدادادی

به گزارش ساقی آذربایجان، سفر رییس جمهور به آذربایجان شرقی که هفته گذشته اتفاق افتاد ، از حواشی به دور نبود و اظهار نظرهای متفاوت و گاه متناقض ، نوعی سردرگمی در افکار عمومی ایجاد کرده است که آیا حقیقتا این سفر برای استان آذربایجان شرقی مفید و موثر بود و توانسته گره های ناگشودنی از پروژه های منطقه و مطالبات مردم را باز کند یا نه ؟ و آیا اعتبارات تخصیص یافته علاوه از سهم بودجه ای خود استان بوده و یا اینکه از بودجه در اختیار رییس جمهور و هییت دولت به این استان اختصاص یافته است و یا همانهایی است که در بودجه سال ۱۴۰۱ استان پیش بینی شده بود ؟ و اینکه آیا این اعتبارات چقد امکان تحقق و تبدیل به بودجه واقعی و پول پیدا خواهد داشت و فقط در کاغذ و دستور بی ثمر خلاصه نخواهد شد؟
ساقی آذربایجان برای تنویر افکار عمومی با نمایندگان شهرهای استان در مجلس شورای اسلامی گفتگوهایی انجام داده است که به نوبت از سمع و نظر عزیزان می گذرد.
حجه الاسلام بنابی :

در مورد تخصیص اعتبارات اتفاق خاصی نیفتاد
مصوبه مهمی که باعث دلگرمی استان شود نمی بینم

نماینده مردم شریف بناب در مجلس شورای اسلامی نیز در رابطه با مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان به خبرنگار روزنامه ساقی آذربایجان گفت: باید عرض کنم که سفر روسای جمهور به استان ها فی نفسه امر مبارکی است و موجبات دلگرمی مردم منطقه را فراهم می کند و می توان برای حل مشکلات منطقه قدم های خوبی برداشت. اما در رابطه با سفر آقای رئیسی باید بگویم که زمان این سفر بسیار کوتاه بود و آن طور که باید برای مطرح کردن مشکلات زمان کافی وجود نداشت و آن گونه که باید وقت کافی در این رابطه گذاشته نشد و انتظار این بود تا ایشان چند روزی را در استان حضور داشته باشند و از نزدیک پیگیر رفع مشکلات شوند.
اما در رابطه با اعتبارات تخصیص یافته باید بگویم که در رابطه با پروژه های عمرانی آن طور که انتظار بود بودجه کافی اختصاص نیافت و اتفاق خاصی در این رابطه نیفتاد. به نظرم باید بین مدیریت عالی استان و نمایندگان جلساتی در این رابطه گذاشته شود و مطالباتی مثل مباحثی که در حوزه فولاد داریم و ابتر ماند و مطرح نشد، به سمع و نظر دولت و شخص آقای رییس جمهور برسد. مصوبه خاصی که باعث دلگرمی مردم شود را نمی بینم و طرحی که زمینه های توسعه استان را شتاب دهد، صورت نگرفت.
حجه الاسلام باقری بنابی در رابطه با مطالبات حوزه انتخابیه بناب نیز گفت: در این شهر ورزشگاهی داریم که ۱۲ سال است از کلنگ زنی آن می گذرد، پیگیر بودیم تا بودجه خوبی برای تکمیل این ورزشگاه از محل اعتبارات ملی بگیریم که متاسفانه مبلغ اختصاص یافته در این رابطه کافی نیست و تلاش می کنیم تا این میزان این مبلغ را افزایش دهیم.

 

About Author