اعتراض‌های حجازی‌فر پاسخ دارد؟

بیشتر از یک سال است که مینی سریال هفت قسمتی شهید باکری در پیش تولید و تولید مانده است. مینی سریالی که سیمافیلم ساخت آن را به هادی حجازی فر سپرده است تا هم کارگردانی و هم نقش مهدی باکری را بر عهده داشته باشد.
حجازی فر هم از سال گذشته مشغول روند تولید این سریال شد و حتی به دلیل همین درگیری‌ها نتوانست در فصل جدید «زیرخاکی» که یکی از نقش‌های اصلی فصل اول را داشت حضور داشته باشد. حجازی فر هر از گاهی در صفحه شخصی خود اطلاع رسانی‌هایی نسبت به این سریال هم انجام می‌داد و مشکلاتش را هم خبری می‌کرد. مثلاً سال گذشته از نبود همکاری و پشتیبانی برای لوکیشن سریال نوشت و چندی بعد یعنی در آبان ماه سال ۹۹ با تشکر از فرمانده ارتش و حل مشکل یکی از لوکیشن ها خبر داد. پس از آن و در آذرماه همان سال اولین تست گریم‌ها از این سریال به صورت رسمی توسط سیمافیلم منتشر شد.
اولین خبر رسمی از کلید خوردن سریال نیز درست یک ماه بعد در دی ماه سال ۹۹ خبری شد و اعلام شد که این سریال هفت قسمتی در سکوت خبری کلید خورده است، با این حال خبرهای رسمی نسبت به تولید سریال دیگر کمتر ادامه پیدا کرد و یکی دو بار هم با شیوع موج‌های جدید کرونا خبرهایی غیررسمی از توقف این مجموعه منتشر می‌شد. حالا این سریال هفت قسمتی که تا چند ماه دیگر فرایند ساخت آن به یک سال می‌رسد هنوز به اتمام نرسیده است و طبق خبر رسمی روابط عمومی مجموعه که چندی پیش منتشر شد طی این چند ماه حدود ۷۰ درصد از تصویربرداری این مینی سریال هفت قسمتی انجام شده است.
از این سو هادی حجازی فر نیز بعد از ماه‌ها به تازگی در برنامه‌ای اینترنتی در مقابل پژمان جمشیدی ظاهر شد و با اشاره به متوقف شدن ساخت سریال اعتراض خود را نسبت به نبود پشتیبانی‌ها برای ساخت این پروژه اعلام کرد. حجازی فر در این برنامه که بخش‌هایی از آن در شبکه‌های اجتماعی هم بازتاب پیدا کرد گفت: «عاشورا آخرین کار من به عنوان کارگردان و بازیگر در حوزه دفاع مقدس است و دیگر از ده کیلومتری آثاری با این موضوعات رد نمی‌شوم.»
وی با اشاره به برخی از این مشکلات بیان کرده بود: «ما برای هر گلوله دوشکا ۷۰ هزار تومان باید پرداخت می‌کردیم و این درد را ما باید به چه کسی بگوییم.»
در کنار موضع گیری های رسمی حجازی فر اما مثل خیلی از مجموعه‌های دیگر خبر رسمی از میزان بودجه این مجموعه وجود ندارد تا بتوان ارزیابی از نبود امکانات یا بودجه مورد اختیار این سریال در دسترس داشت.
گفتگویی هم با وحید آقاپور یکی از بازیگران این سریال داشتیم که از سخت گیری های هادی حجازی فر برای حفظ کیفیت و استاندارد لازم این مجموعه گفت با این حال بعد از حدود ۹ ماه که این سریال کلید خورده است هنوز تولید آن به پایان نرسیده است و تازه بعد از ۹ ماه است که حجازی فر اعتراض خود را رسمی کرده است و خوب است سیمافیلم به عنوان سازنده این سریال موضع گیری شفاف خود را نسبت به این سخنان و همچنین مسائل مالی اعلام کند تا آنچه به صورت شایعه از اختلافات مالی این سریال و بودجه‌ای که دریافت کرده است هم برطرف شود.

About Author