افتتاح اولین کارخانه نوآوری دارویی کشور در تبریز

با حضوردهقانی فیروز آبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور، استاندار آذربایجان شرقی و رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز اولین کارخانه نوآوری دارویی کشور در تبریز افتتاح شد.

روح الله دهقانی فیروز آبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور ظهر امروز در بازدید از کارخانه نوآوری دارویی  اظهار کرد: در تبدیل این مکان به یک مجموعه تولید دارویی تلاش های  خیلی ارزشمندی انجام شده،  مجموعه ای که قبلا استفاده خوب و بهینه ای از آن نمی شده است حالا  مولد سازی  واقعی صورت گرفته و به کارخانه نوآور و تولید تبدیل شده است.

وی ادامه داد: با افتتاح و بهره برداری از این کارخانه تولید دارویی  جوانان صاحب فکر و ایده و شرکت های دانش بنیان می توانند به ارائه محصولات خود بپردازند و این خیلی کار ارزشمندای است.

دهقانی فیروزآبادی ادامه داد: این کارخانه فقط در حوزه دارو متمرکز است و این یک ابتکار، خلاقیت و نوآوری است که نمونه مشابهی در سایر استان ها ندارد. هر چند در برخی شهرستان ها مشابه این مرکز وجود دارد ولی اینکه متمرکز در حوزه دارو باشد وجود ندارد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور توان فنی تبریز در خودرو سازی و داروسازی را ظرفیت بزرگی برای این شهر ذکر کرد و افزود: با توجه به توان فنی تبریز در صنعت ماشین سازی و داروسازی، ترکیب این دو صنعت می تواند اتفاقات بسیار خوبی را رقم بزند و پیرو بازدید از این شرکت و نکاتی که توسط دوستان و همکاران فناور مطرح شد حمایت های گسترده ای از شرکت ها صورت می گیرد.

همچنین از خود کارخانه نیز به صورت جداگانه حمایت های خاصی انجام می شود تا این مرکز به یکی از مراکز خوب تبدیل شده و علاقه مندان در حوزه دارو بتوانند به راحتی کار کنند.

وی از تخصیص اعتبار مالیاتی تضمین شده به کارخانه نوآوری دارویی خبر داد و اظهار کرد:  با کمک شرکت های دارویی اعتبار مالیاتی تضمین شده ای در نظر گرفته می شود تا شرکت ها بتوانند این اعتبارات را در حوزه تحقیق و توسعه هزینه کنند که این موضوع در پیشرفت و توسعه شرکت بسیار خوب و مناسب است.   

About Author