افتتاح پردیس سینمایی ۲۹ بهمن با ۱۰ سالن مجزا در تبریز

رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی گفت: امیدواریم پردیس سینمایی ۲۹ بهمن با ده سالن مجزا حداکثر تا خرداد ماه افتتاح شود، با افتتاح این پردیس ظرفیت سالن استان دو برابر و صندلی ها بیش از دو برابر خواهد بود.
به گزارش نصر، “محمد حسین بلاغی در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی با حضور اصحاب رسانه گفت: ۲۰ فروردین سالروز شهادت سید مرتضی آوینی است که تا ۲۶ فروردین بنام هفته هنر انقلاب اسلامی نامگذاری شده است؛ خوشبختانه آثار تولیدی در سال های اخیر در حوزه تبیین اهداف انقلاب و معرفی چهره های انقلاب هر ساله افزایش می‌یابد.
وی با اشاره به برنامه های حوزه هنری و رویکرد های در نظر گرفته شده اظهار کرد: ۴ رویکردی که در حوزه هنری دنبال آن هستیم؛ رویکرد بوم گرایی و استفاده از ظرفیت های زیست بوم هر منطقه، رویکرد اندیشه ورزی مسئله محور، نباید مسئله فرهنگ و هنر امروز یه یک اقدام بی اثر تبدیل شود.
و سوم رویکرد مردم گرایی است، متاسفانه بخشی از فعالیت ها بدون حضور مردم برگزار شده که ایجاد وتقویت هسته های مردمی یکی از اصلی ترین رویکرد ها است، تمامی فعالیت های هنری و انقلابی باید به دست مردم برگزار شود.
بلاغی در ادامه با اشاره به اهمییت و پیشرو بودن آذربایجان در تاریخ انقلاب گفت: آذربایجان پیشرو در انقلاب است تاریخ این را ادعا می کند که آذربایجان پیشران وحدت ملی است.
وی ادامه داد: فرهنگ ایثار و شهادت، موسیقی عاشیقی، مکاتب هنر های تجسمی و ظرفیت های بالقوه برای ورود به حوزه هنر انقلاب هستند.
وی تاکید کرد: هدف ما تکمیل کننده نقش آفرینی جریان های مختلف است، در حوزه تجسمی بیش از ۲ هزار تولید خواهیم داشت.
رییس حوزه هنری افزود: معاونت جدید رسانه فضای مجازی و سایبر با سازماندهی جدید با هدف توزیع و ترویج ایجاد می‌شود.
وی تصریح کرد: حوزه مخاطب نسل جوان و نوجوان و مخاطب فضای مجازی دو حوزه ای است که بطور جدی در آن ها ورود خواهیم.
وی با اشاره به فعالیت های شاخصی که در سال های گذشته انجام شده بود، گفت: اولین کنگره بین المللی شعر ترکی غدیر را برگزار کردیم و اول اردیبهشت امسال دومین جشنواره کنگره رونمایی خواهد شد که احتمالا در سه کشور برگزار شود، اولین جشنواره استنداپ کمدی زنجفیل و سوگواری بغض عاشورایی، بعضی از فعالیت های خود را بدون درج آرم برگزار کردیم فعالیت های مختلف در سطح شهر و جلسات کاتبان و فلسفه و هنر و بیش از ۱۰ عنوان کتاب چاپ کردیم.
رییس حوزه هنری خبر داد: امیدواریم پردیس سینمایی ۲۹ بهمن با ده سالن مجزا حداکثر تا خرداد ماه افتتاح شود، با افتتاح این پردیس ظرفیت سالن استان دو برابر و صندلی ها بیش از دو برابر خواهد بود.
وی در ادامه اضافه کرد: پردیس سینمایی سراب و مراغه را طبق قولی که سال گذشته داده بودیم انجام می‌دهیم.
بلاغی به برنامه های درنظر گرفته شده این هفته پرداخت و افزود: هفته هنر انقلاب با ابلاغ رسمی وزیر کشور اعلام شده است که ۲۸ دستگاه دولتی و غیر دولتی در این ستاد عضو هستند و دبیر این ستاد حوزه هنری انقلاب اسلامی است، بیش از ۳۰ برنامه در سطح شهر تبریز و برای استان در نظر گرفته شده است، دیدگاه ما این است که بتوانیم از ظرفیت های مردمی استفاده کنیم؛ مجموعه تولید پوستر ها، موشن گرافی و.. انجام داده ایم، انتخاب و معرفی چهره هنر سال انقلاب استان را خواهیم داشت، یکی از اعضای کمیته انتخاب، حاج بهزاد پروین قدس هستند.
وی افزود: یکی از برنامه های ما با همکاری آموزش و پرورش در راستای ترویج هنر صحیح که در مدارس سطح شهر تبریز برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: کارگاه های مختلف شعر، تئاتر بچه های مسجد، عصر شعر بهار انقلاب و… بیش از ۱۰ عنوان نمایش در سطح شهر تبریز اجرا خواهد شد، سینما گپ برنامه ای برای اکران و نقد فیلم های سینمایی در دانشگاه ها خواهد بود.
وی در پایان خاطرنشان کرد: مرکز رشد هنر انقلابی را تا پایان بهار افتتاح خواهیم کرد.

About Author