افتضاح بی محابای مدیریتی در آذربایجان شرقی/ صدور مجوز استخدام پسر مدیر کل در اداره پدر توسط معاون وزیر

در سوابق پسرمدیرکل آورده شده : مشاور انتخاباتی نمایندگان، فعال ستاد هواداران آیه الله رییسی در استان !
همچنین در برگ معرف ها نام دو نفر از نمایندگان استان در مجلس ، یکی از مدیران استانداری آذربایجان شرقی ، یکی از فرماندهان نظامی و …. آمده است! نیزدر سوابق اعلامی این فرد به وزارت متبوع ، گذراندن ۱۲ ساعت دوره خبرنگاری ، جزو مدارک قابل قبول دیده می شود !

ساقی آذربایجان/ عدالت ! واژه ای مقدس است که در طول تاریخ بشریت همواره آرمان همه مبارزات اجتماعی بوده و از زمان خلقت آدم ابوالبشر تا به امروز حلقه مفقوده برای همه انسانها با هر زبان و دین و مذهب و رنگ و …. برای رسیدن به سعادت دنیوی مطرح بوده است.
انقلاب اسلامی مردم ایران نیز در تدام همین سنت تاریخی ، بر مبنای عدالت خواهی و انزجار از ظلم و بی قانونی و بی عدالتی شکل گرفت و به پیروزی رسید. با شروع جنگ تحمیلی استکبار جهانی علیه ملت ایران، مشارکت خیل عظیمی از نوجوانان و جوانان این آب و خاک در دفاع از کشور و انقلاب که با خون پاک و مطهر خویش تا پای جان از ذره ذره خاک وطن دفاع نمودند، دفاع مقدس ملت ایران را در تاریخ گهربار این دیار به روزگاران فراموش نشدنی از اوراق زرین و خونین آن تبدیل کردند.
آحاد ملت از جان و مال خود گذشتند تا اندازه سر سوزنی از خاک وطن به دست دشمن غدار نیفتد و دل امام رزمندگان نلرزد . اما همزمان برخی معدود از افرادی که با تظاهر و نفاق خود را وارد سیستم کرده بودند ، به فکر چپاول و غارت و بودند و جدای از روح حاکم بر جامعه که روح ایثار و فداکاری و ازجان گذشتگی در برای دشمن و دشمنان بود ، برای خود نقشه ها می کشیدند و خانواده و فرزندان خود را در داخل و خارج از کشور آماده سالهای پس از جنگ و دفاع مقدس ملت ایران می کردند !
جنگ تحمیلی علیه ملت ایران پایان پذیرفت و دوران سازندگی آغاز شد که در حقیقت آغاز اهمیت و اولویت اول پول و سرمایه در سیستم مدیریتی کشور بود. این بار در کنار تفکر سازندگی کشور ، آرام آرام جریان دست درازی به بیت المال و ایجاد رانت و ویژه خواری ها و …. توسط افراد معدود و خاص ! متولد شد و تا به امروز این اژدهای هزار سر و هزار فامیل بر همه شئون زندگی مردم چنبره زده و منابع کشور را می بلعد و مانع از تحقق آرمان های والای امام (ره) و انقلاب و منویات عدالت محور و فساد ستیزمقام معظم رهبری شده و می شود.
در این بین رفتار و کردار ناپسند و بی شعورانه و بی محابای برخی مسئولان در رده های مختلف مدیریتی در طول سالهای مختلف ، داغ مردم را در آرمانخواهی عدالت طلبانه بیشتر و عمیق تر کرده و آنان را در امید به اصلاح امور و مقابله با بی عدالتی ها و ویژه خواری ها و مفاسد اداری ناامیدتر ساخته است.
با این مقدمه کوتاه ، می پردازیم به اصل گزارش.
اخیرا فرزند یکی از مدیران استان در اقدامی تعجب آور ، اقدام به نوشتن نامه به رییس پدر خود در تهران ، که این پدر، مدیرکل یکی از ادارات استان آذربایجان شرقی است نموده و درخواست استخدام می نماید که در کمال ناباوری ، معاون وزیر و رییس سازمان مذکور ، به معاون خود دستور اقدام صادر می کند و معاون ایشان نیز طی مکاتبه با مدیرکل استان ( پدر همین جوان متقاضی اشتغال ) فرزند نامبرده را جهت بکارگیری به پدرشان معرفی نموده و مجوز استخدام و اشتغال صادر می کند !
علاوه از این اقدام کاملا ناعادلانه و غیرمتعارف و مغایر با اصول و ضوابط مدیریتی و اخلاقی ، در سوابق گل پسر برای استخدام در اداره ای که پدر ، مدیرکل آن است آمده : مشاور انتخاباتی نمایندگان ، فعال ستاد هواداران آیه الله رییسی در استان و ….!
همچنین در برگ معرف های نامبرده نام دو نفر از نمایندگان استان در مجلس ، یکی از مدیران استانداری ، یکی از فرماندهان نظامی و …. آمده است!
همچنین در سوابق اعلامی این فرد به وزارت متبوع ، گذراندن ۱۲ ساعت دوره خبرنگاری نیز جزو مدارک قابل قبول دیده می شود !
یقینا اینگونه اقدامات به دور از عرف و اصول اولیه مدیریت اسلامی و رعایت عدالت و انصاف که باعث ناامیدی مردم از عدالت طلبی مسیر متعالی انقلاب با وجود هزاران هزار جوان تحصیلکرده بیکار که اتفاقا فارغ التحصیل دانشگاههای استان آذربایجان شرقی هستند و اخیرا رییس دانشگاه تبریز اعلام کرده که ۵۰ درصد فارغ التحصیلان دانشگاههای آذربایجان شرقی بیکارند ! اقدامی بسیار شرم آور و مفتضح بوده که جا دارد مدیریت ارشد استان نسبت به اینگونه مسائل برخورد قاطع و جدی داشته باشد تا باعث عبرت سایر مدیران و مسئولان استان و حتی کشور گردد تا بهیچوجه از مسیر مقدس عدالت خارج نشده و باعث نارضایتی و ناامیدی مردم به آینده کشور و نظام نشوند .
اشتغال هر جوان ایرانی حق مسلم اوست چه اینکه جوان عادی و بدون ارتباطات با صاحبان قدرت باشد چه اینکه فرزندان و منسوبین مسئولان باشد . اما عدم رعایت ابتدایی ترین آداب اداری و ملاحظات اولیه جهت جلوگیری از هرگونه شائبه پارتی بازی و سوء استفاده و مخدوش کردن اعتماد عمومی و … باعث از بین رفتن حق مسلم این جوان در استخدام و اشتغال در سایر بخش های دولتی یا غیر دولتی در کشور می گردد.
اما جدای از همه این مسائل ، مهمترین مسئله این است که پدری که به ظاهر خود را مدافع انقلاب و شخصیت های والای نظام و … می داند و در راس یک اداره کل استانی و مهم و گسترده قرار گرفته تا این حد ابتدایی به شعورش نمی رسد تا کمک کند فرزند خود را در یکی دیگر از ادارات هم رده و همکار و … جذب نماید و طی مکاتبه و … با معاون وزیر، مانع ورود او به اداره تحت مدیریت خود گردد حتی اگر مثلا ادعا کند که روحش از این مسئوله خبردار نبوده است و گل پسر ، خودسرانه پیش معاون وزیر رفته و براحتی اورا ملاقات کرده و از او دستور جذب گرفته و بطور اتفاقی یا سهوی ، برای نامبرده مجوز جذب در اداره ای که پدرش مدیرکل آن است صادر شده باشد ؟ و چگونه بی محابا و بی واهمه از مطالبه افکار عمومی و حتی کارکنان آن اداره به خود جسارت می دهد که اینگونه تساهل و کوتاهی کند ؟ و قطعا همین روحیه خطرناک خود برتر بینی و بی توجهی به افکار عمومی و ایجاد نارضایتی برای مردم ، عامل اصلی برای این روزنامه در انجام وظیفه و رسالت مطبوعاتی خویش در انتشار این مطلب می باشد.
روزنامه ساقی آذربایجان بمنظور رعایت انصاف و نیزحرمت اجتماعی افراد در طرح مسائل ، از ذکر نام این پدر و پسر اجتناب می نماید اما اگر نهاد نظارتی مورد وثوق به دور از هرگونه حب و بغض و سیاسی کاری و … قصد رسیدگی و برخورد با این موضوع داشته باشند روزنامه ساقی آذربایجان آماده است مستندات خود را در این خصوص ارائه نماید.

About Author