افزایش مصرف نان در خلخال

سرپرست فرمانداری خلخال گفت: افزایش قیمت برنج در بازار با تاثیرگذاری بر الگوی مصرف شهروندان خلخالی، موجب افزایش قابل ملاحظه‌ نان در این شهرستان شده است.

به گزارش ساقی آذربایجان سرپرست فرمانداری خلخال مسعود یگانه افزود: با افزایش قیمت برنج ایرانی در بازار که قوت غالب مردم این شهرستان و بدلیل همجواری با استان گیلان است، نگاه مردم این شهرستان به سمت نان متوجه شده است.
وی بیان کرد: با وجود افزایش مصرف نان و با وجود پیگیرهای صورت گرفته اقدامی برای افزایش سرانه آرد مصرفی مردم خلخال از سوی سوی شرکت غله وخدمات بازرگانی استان اردبیل صورت نگرفته است.
سرپرست فرمانداری خلخال یگانه با بیان اینکه در سال‌های گذشته سرانه آرد خلخال ۱۲ کیلوگرم در ماه بود، اظهار کرد: این میزان برای بهینه‌سازی مصرف نان و همچنین کاهش تقاضا در سال های گذشته، به ۷/۵ کیلوگرم کاهش یافت.
وی با تاکید بر اینکه هم‌اکنون نیاز است که در تعیین سرانه آرد مصرفی متناسب با افزایش تقاضای خرید نان این شهرستان تجدیدنظر شود، گفت: انتظار از شرکت غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل افزایش سرانه مصرفی آرد مردم خلخال دستکم به ۱۰کیلوگرم در ماه است.
سرپرست فرمانداری خلخال بیان کرد: با هدف ارتقای کیفیت نان و پیشگیری از انجام تخلفاتی هم‌چون کم‌فروشی ،پخت نان بی کیفیت،تعطیلی خود سرانه و عدم رعایت بهداشت در نانوایی‌ها طرح کیفی‌سازی نان با موفقیت در این شهرستان در حال اجرا است .
سرپرست فرمانداری خلخال یگانه افزود: در کنار افزایش نظارت از سوی فرمانداری و اعضای کارگروه ساماندهی آرد و نان خلخال به نحوه پخت نان در نانوائی‌ها، انتظار از اتحادیه آرد ونان نیز انجام وظایف قانونی و تلاش برای ارتقا سطح کیفی نان مصرفی مردم است.
در حال حاضر ۱۴۵ واحد نانوایی در شهرها و روستاهای خلخال با استفاده از ۲ نوع آرد تمام یارانه‌ای و نیم یارانه‌ای فعالیت دارند.

About Author