افزایش ۲۴۰ درصدی صید در مازندران

مدیرکل شیلات مازندران از افزایش ۲۴۰ درصدی صید در این استان خبر داد.

به گزارش ساقی آذربایجان مدیرکل شیلات مازندران حسن اسحاقی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به تعطیلی صید کیلکا ماهیان در پایان سال گذشته و بازسازی ذخایر اینگونه از ماهیان توسط اتحادیه کیلکاهای استان و همچنین اداره کل شیلات استان، اظهار کرد: فصل صید ۱۴۰۰ از ابتدای تیرماه با ۴۴ فروند شناور صیادی در دو بندر صیادی بابلسر و امیرآباد آغاز شد.
مدیرکل شیلات مازندران حسن اسحاقی با بیان اینکه این شناورها تا پایان مردادماه تناژ خوبی از دریا را صید کردند، تصریح کرد: امسال بیش از ۳۴۵۰ تن صید انجام شد که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته که ۱۰۱۴ تن بود، با ۲۴۰ درصد افزایش میزان کل صید مواجه شدیم.
مدیرکل شیلات مازندران خاطرنشان کرد: ارزش اقتصادی این محصول بیش از ۲۰ میلیارد تومان برآورده شده که نسبت به مدت گذشته ۳۳۰ درصد با افزایش همراه بوده است.
مدیرکل شیلات مازندران حسن اسحاقی سرانه امسال در پایان مرداد ماه را بیش از ۷۸ تن بیان کرد.
مدیرکل شیلات مازندران حسن اسحاقی گفت: بیش از ۹۷ درصد کیلکای معمولی، ۲ درصد آنچولی و یک درصد هم چشم درشت اهم محصولات صید شده کیلکا ماهی در دریای خزر بوده است که بیشتر این محصولات به صورت پودری در کارخانجات جهت خوراک دام و طیور و آبزیان و درصدی هم محصولات انسانی را در برمی‌گیرد.

About Author