اقتصاد دانش‌بنیان باید جایگزین درآمدهای نفت شود

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به اهمیت حمایت از شرکت‌های دانش بنیان گفت: اقتصاد دانش‌بنیان باید جایگزین درآمدهای نفت شود.
به گزارش ساقی آذربایجان، علیرضا منادی در مراسم آئین تکریم و معارفه شهردار کلانشهر تبریز گفت: تبریز، شهر اولین‌هاست. اولین شورای شهر و شهرداری در تبریز شکل گرفته است. اولین آموزش و پرورش نوین در تبریز ایجاد شده و تبریزی‌ها پیشگام آموزش نوین در ایران هستند. جلب رضایتمندی مردم مهم‌ترین وظیفه مدیران و مسئولان است که باید مورد توجه قرار گیرد.
نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: در یک قرن گذشته، سه علامه تحویل ایران داده‌ایم، ما هم شهروند تبریزی هستیم. باید شهروندها را بشناسیم و از آنها تقدیر و تشکر کنیم و آنها را به انجام کارهای خوب تشویق کنیم.
وی افزود: آذربایجان در بسیاری از حوزه‌ها در رتبه نخست قرار دارد. در گذشته اندکی عقب مانده‌ایم که باید این عقب‌ماندگی را جبران کنیم. امام جعفر صادق می‌فرمایند؛ دین چیزی غیر از محبت نیست. باید بین مدیران و مسئولان بویژه شورای شهر محبت و همدلی باشد.
وی گفت: حاکمیت وحدت، تعامل و یکپارچگی بین اعضای شورا و شهردار تبریز رمز موفقیت و توسعه تبریز است و باید از هرگونه تنش در بدنه مدیریت شهری پرهیز شود.
منادی سپس گفت: در بودجه سال ۱۴۰۱، در حوزه‌های مختلف بودجه خوبی برای استان جذب کرده‌ایم. انتظار داریم اعضای شورا از شهردار جدید حمایت کنند. گام‌های بلند و مهمی در راستای جبران عقب ماندگی‌های یک دهه اخیر شهر تبریز در حوزه مدیریت شهری باید برداشته شود. نمایندگان مردم تبریز در مجلس نیز تمام قد در کنار شورا و شهردار تبریز برای رفع مشکلات حوزه مدیریت شهری هستند.
وی همچنین ادامه داد: وضعیت در حاشیه شهر مناسب نیست. در حاشیه شهر برخی‌ها، رب و روغن را قاشقی می‌خرند. نان را نسیه می‌خرند. روزی که یارانه می‌دهند، چند روز میزان سرقت‌ها پایین می‌آید. باید از فقرا و مظلومان حمایت کنیم.
وی گفت: اقتصاد دانش‌بنیان باید جایگزین نفت باشد نه مالیات و اخذ عوارض. از یعقوب هوشیار شهردار جدید تبریز می‌خواهیم یک شهردار دانش‌بنیان باشد.

About Author