البرز از کمترین سرانه ورزشی در کشور برخوردار است

رئیس هیات کشتی استان البرز گفت: البرز در بین ۳۱ استان کشور از کمترین سرانه ورزشی برخوردار است و این موضوع این را می‌طلبد که سکان ورزش استان البرز را به دست فردی ورزشی و بومی بسپارند تا شاهد پیشرفت ورزش استان باشیم.
حمید یاری در گفت و گو با ایسنا گفت: پس از میزبانی بسیار خوب کشتی استان در سال ۹۶ و ۹۷ و با شیوع بیماری کرونا از سال ۹۸ هیچ مسابقه‌ای در استان البرز برگزار نشد و به نوعی کشتی کشور دو سال به عقب بازگشت.
وی افزود: پس برگزاری مسابقات جهانی نروژ استقبال بسیار خوبی ازکشتی شد و با توجه به شروع دوباره فعالیت ورزش پس از دو سال علاقه‌مندان بسیار زیادی به سوی ورزش کشتی روی آوردند.
رئیس هیات کشتی استان البرز اظهار کرد: با استقبال جوانان و نوجوانان، آموزش پایه در باشگاه‌های کشتی استان آغاز شده است و در حال حاضر اولین دوره لیگ مسابقات کشتی استان را در سه رده نونهالان، نوجوانان و بزرگسالان برگزار کردیم.
یاری بیان کرد: تا پایان سال جاری ۱۴ مسابقه را در رده‌های مختلف برگزار می‌کنیم و به تبع آن ۱۴ اعزام به مسابقات کشوری برای آماده سازی بازیکنان خواهیم داشت.
وی به مسابقات کشوری اشاره کرد و گفت: استان البرز در این دوره از مسابقات به مقام هشتم رسید، علیرضا کریمی نماینده شایسته استان نیز در این دوره از مسابقات از ناحیه پا آسیب دید و سجاد غلامی نیز نتوانست در این مسابقات مانند گذشته به خوبی ظاهر شود .
وی ادامه اداد: اگر کشتی‌گیران به خوبی ظاهر می‌شدند ما می‌توانستیم در رده‌های چهارم و پنجم این مسابقات قرار بگیریم .
رئیس هیات کشتی استان البرز به وجود تنها دو خانه کشتی در استان البرز اشاره کرد وگفت: ما در مرکز استان تنها دو خانه کشتی داریم که یکی واقع در خیابان دانشکده و دیگری واقع در مجموعه شهید مطهری است که به تازگی بنابر اعلام رئیس هیات بدمتینون استان، شهرداری کرج که مالک زمین مجموعه شهید مطهری است حکم تخلیه این مجموعه را گرفته و هیات‌های حاضر در این مجموعه از جمله کشتی، تنیس روی میز، وزنه‌برداری وکبدی باید این مجموعه تخلیه کنند.
یاری افزود: درحال حاضر ورزش استان در شرایط خوبی قرار ندارد، باید تعامل با هیات‌های ورزشی بیشتر شود، استان البرز در بین ۳۱ استان کشور از کمترین سرانه ورزشی برخوردار است و این موضوع این را می‌طلبد که سکان ورزش استان البرز را به دست فردی ورزشی و بومی بسپارند تا شاهد پیشرفت ورزش استان باشیم.

About Author