البرز قطب فناوری کشور

مدیر کل استاندارد البرز گفت: استان البرز در عرصه فناوری و دارویی از قطب‌های کشور است.

به گزارش ساقی آذربایجان حسین محتشم در نشست مطبوعاتی که به مناسبت روز جهانی استاندارد برگزار شد شعار امسال را چشم انداز مشترک برای جهانی بهتر اعلام کرد و گفت: هر سال یک شعار انتخاب می شود که بر اساس نوع رشد و توان تولید ارتقاء و بهره برداری جهانی انتخاب می شود.
به گزارش ایسنا، مدیر کل استاندار البرز حسین محتشم با اشاره به اینکه استان البرز بیش از ۱۳ درصد از صنعت کشور را دارا است افزود: این استان یکی از استان‌هایی است که بیشترین تعداد واحدهای تولیدی را دارد با رقمی معادل ۱۵۳۸ واحد که از این میزان ۱۴۴۴ واحد فعال و مابقی غیر فعال هستند.
مدیر کل استاندار البرز حسین محتشم استان البرز را یکی از قطب های فناوری کشور اعلام کرد و گفت: ما توانستیم در عرصه فناوری و دارویی از قطب‌های کشور باشیم.
مدیر کل استاندار البرز حسین محتشم با اشاره به واحدهای فعال در استان ذکر کرد: از ۱۴۴۴ واحد فعال ۸۳۷ واحد دارای ‍بروانه فعالیت و ۶۰۷ واحد فاقد آن هستند که دلیل اصلی آن شرایط نامناسب تحریم‌ها و همه گیری کرونا است و این قبیل مسایل باعث غیر فعال شدن خیلی از واحدهای تولیدی شده است.
مدیر کل استاندار البرز حسین محتشم ادامه داد: البرز رتبه هفتم را در تعداد واحدهای تولیدی در کشور دارا است و رتبه پنج در تعداد پروانه‌های معتبر استاندارد داریم. یعنی شش درصد از پروانه‌های استاندارد کشور متعلق به استان البرز است.
مدیر کل استاندارد البرز گفت: در سال گذشته ۸.۸ درصد از پروانه‌های صادر شده اجباری و تشویقی متعلق به استان البرز بود که از این حیث در جایگاه دوم کشور بوده‌ایم.
وی با بیان اینکه در سال گذشته ۲۷۱۳ مورد بازرسی در سال گذشته انجام شده اظهار کرد: از این حیث رتبه هفتم را در کشور داریم که شامل چهار درصد از بازرسی‌های کشوری است.
مدیر کل استاندار البرز حسین محتشم افزود: در بحث نمونه برداری در سال گذشته البرز رتبه پنج را در کشور داشته است.
محتشم در ادامه با اشاره به اینکه ۲۰ درصد از واحدهای نمونه کشوری از استان البرز هستند گفت: این نشان دهنده اهمیت و جایگاه کیفیت تولیدات در استان است.
وی در آخر به جایگاه خبرنگاران در توسعه امر استاندارد در کشور تاکید کرد و گفت: با یاری رسانه‌ها به خصوص خبرنگاران امر استاندارد با حساسیت و کیفیت بهتری در کشور اداره می‌شود.

About Author