الگوسازی از مشاهیر و مفاخر ضروری است

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم در آیین رونمایی از پوستر گرامیداشت پانزدهمین سالگرد ارتحال استاد «محمد عابد تبریزی» گفت: مشاهیر و مفاخر در جوامع مختلف مایه مباهات ملت ها و منشاء تحول و تغییرات اساسی هستند و تجلیل و تکریم آنان که عمر خود را در راه اعتلای فرهنگ و ادب صرف کرده اند، موجب تقویت روحیه و ایجاد خودباوری و انگیزه در نسل جوان و آتیه دار کشور می شود.
به گزارش ساقی آذربایجان وی افزود: جامعه حسینی و ادبیات عاشورایی در آذربایجان شرقی و به خصوص تبریز از پیشینه ای غنی و قوی برخوردار است و حضور و ظهور بزرگان شعر رثایی و شعرای نام آور مرثیه سرا در این استان گواهی بر این ظرفیت عظیم است. نمایند ه ولی فقیه در استان، آذربایجان شرقی و تبریز را مهد نخبگان، علما، فرهیختگان، شعرا و ادبا عنوان و تاکید کرد: خدمات این بزرگان که عمر خود را در راه تعمیق و ترویج فرهنگ متعالی حسینی صرف کرده اند، باید تبیین شود تا نسل جوان با تکیه بر این فرهنگ غنی در تولید آثار مستحکم و ماندگار در حوزه فرهنگ عاشورایی گام بردارد.
وی اظهار کرد: یکی از این فرهیختگان اهل معرفت، زنده یاد استاد محمد عابدتبریزی است که اشعاری متین، فاخر، بدیع و به دور از هرگونه افراط و تفریط می سرود و از هرگونه مبالغه پرهیز می کرد.حجت الاسلام آل هاشم افزود: اشعار این شاعر فرزانه مستند بود و استحکام شعری وی چه در مضمون و چه الفاظ مثال زدنی است.
امام جمعه تبریز، استاد عابد را شاعری آشنا به فنون و آداب شعر، فصیح و بلیغ و مسلط به معانی و علم ادبیات عنوان کرد و افزود: زنده یاد عابد تبریزی با مردم و در کنار مردم زندگی می کرد و در دوران حیات خود از مشهور شدن می گریخت و عابد خلوت نشین تعبیری صحیح از شخصیت متعالی این شاعر شهیر است.

About Author