امام جمعه تبریز بر تداوم مبارزه با اخلالگران اقتصادی تاکید کرد

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم روز سه شنبه در دیدار رئیس کل، معاونان و قضات دادگستری استان به مناسبت هفته قوه قضاییه گفت: کمک برای نجات مجموعه های صنعتی و تولیدی بحران زده و تعطیل شده یکی از کارهای مهمی بود که دستگاه قضا در به ثمر رسیدن آن نقش بزرگی را ایفا کرده است.

امام جمعه تبریز با اشاره به مشکلات به وجودآمده در واگذاری کارخانه ماشین سازی تبریز ادامه داد: حضور قاطعانه قوه قضاییه و در راس آن حضرت آیت الله رییسی برای رفع مشکلات این مجموعه باعث شد کارکنان ماشین سازی باردیگر و با امید بیشتر فعالیت های خود را از سر گیرند.

وی به اقدامات جدی قوه قضاییه در موضوع اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: دستگاه قضایی از خصوصی سازی، کارآفرینی و سرمایه گذاری در زمینه تولید و اشتغال زایی حمایت می کند چرا که تقویت بنیه تولیدی و اقتصادی کشور، موجب یاس دشمنان نظام و کشور خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تاکید بر اینکه توجه به رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم باید محور همه امور باشد، خاطرنشان کرد: ارتقاء سطح اخلاق اسلامی جامعه یکی از ضروریاتی است که مشکلات عمومی را حل می کند از این رو باید در پیشگیری از وقوع انواع جرم برنامه های مدون داشته باشیم.

رئیس کل دادگستری استان هم با ارائه گزارشی از عملکرد دستگاه قضا در استان گفت: در بستر سند تحول قضایی و حفظ حقوق عامه شورای حفظ اراضی ملی و منابع طبیعی ۸۹۱ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی به بیت المال بازگردانده شده که ارزش ریالی آن ۴۶۳ میلیارد تومان بوده است.

خلیل اللهی افزود: تثبیت اراضی دولتی و جلوگیری از زمین خواری، اقتصاد مقاومتی، اصلاح مجرمان و اجرای برنامه‌های فرهنگی و عقیدتی در زندان ها، توجه به کرامت ارباب رجوع و کارمندان دادگستری، توجه ویژه به سامانه‌های الکترونیکی و ارتباط مفید و موثر با آحاد مردم از دیگر اقداماتی است که دادگستری استان کارنامه موفقی در آنها دارد.

وی تکریم ارباب رجوع را یکی از اولویت‌های مجموعه قضایی استان دانست و ادامه داد: در سه ماه گذشته یک هزار و ۱۹۵ نفر در قالب ملاقات‌های عمومی با رئیس کل یا شورای معاونان دادگستری استان دیدار چهره به چهره داشته اند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی اضافه کرد: در استان بیش از ۶۵ واحد راکد به مدار تولید و بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ کارگر به کار خود بازگشته اند که اقدام مهمی در حمایت دادگستری از تولید محسوب می شود.

About Author