امسال در مسیر راهپیمایی اربعین موکب درمانی نداریم

رئیس کمیته بهداشت و درمان ستاد مرکزی اربعین حسینی اعلام کرد با توجه به محدودیت‌های موجود، امسال در مسیر راهپیمایی اربعین حسینی مراکز پزشکی و درمانی و موکب درمانی دایر نشده‌ است.
به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، عرفانی رئیس کمیته بهداشت و درمان ستاد مرکزی اربعین حسینی با بیان اینکه یکی از شروط الزامی برای حضور زائران در راهپیمایی اربعین تزریق واکسن کرونا است، گفت: زائران این کارت واکسن را در طول سفر همراه خود داشته باشند.
وی ادامه داد: کسانی که دارای سیستم ایمنی قوی نیستند یا جزو سالمندان، زنان باردار، کودکان و کسانی هستند که داروهای خاص مصرف می‌کنند در مراسم راهپیمایی اربعین حسینی امسال شرکت نکنند.
رئیس کمیته بهداشت و درمان ستاد مرکزی اربعین افزود: کسانی که دارو مصرف می‌کنند حتما این دارو را در طول مسیر راهپیمایی همراه خود داشته باشند و اگر فراموش کردند یا آنکه داروهای خود گم کردند، حتما به دو مرکز درمانی نجف و کربلا مراجعه کرده و داروهای خود را دریافت کنند.
عرفانی با بیان اینکه امسال در مسیر راهپیمایی مراکز بهداشتی و درمانی نداریم و با توجه به محدودیت‌ها دو مرکز درمانی در نجف و کربلا توسط سازمان هلال احمر دایر شده است، گفت: البته با توافق صورت گرفته بین وزارتخانه‌های بهداشت ایران و عراق زائرانی که با مجوز و بیمه زائر در این راهپیمایی شرکت کرده‌اند چنانچه لازم باشد می‌توانند به مراکز درمانی عراق مراجعه کنند خدمات به آنها ارائه می‌شود و اگر نیاز باشد آنها به کشور بازگردانده می‌شوند.
او با تاکید بر اینکه زائران حتماً در طول سفر پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند، بیان کرد: زائران در هنگام بازگشت خود را قرنطینه کنند و اگر علائمی داشتند، حتما به پزشک مراجعه کنند.
رئیس کمیته بهداشت و درمان ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه انجام تست Pcr در نقاط مرزی مورد توجه قرار گرفته است، افزود: از زائران می‌خواهیم در صورت امکان رفت و برگشت خود را به صورت هوایی انجام دهند و اگر الزامی وجود دارد از مرز زمینی برگردند چراکه در مرز زمینی امکان مواجهه‌ افراد با یکدیگر بیشتر است و احتمال انتقال بیماری نیز افزایش پیدا می‌کند.

About Author