انبار احتکار کالاهای اساسی در یک روستای مراغه لو رفت

فرمانده انتظامی مراغه از کشف انبار احتکار و قاچاق کالاهای اساسی شامل آرد، شکر و روغن خبر داد و بیان کرد: ارزش این کالاهای اسیاسی حدود سه میلیارد ریال برآورد شد.

سرهنگ «توحید فارسی» روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: پس از اطلاع ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی از وجود مقادیر قابل توجهی آرد قاچاق و شکر و روغن احتکاری در یکی از روستاهای اطراف شهرستان، رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران با انجام کارهای اطلاعاتی نسبت به شناسایی انبار محل احتکار و دپو قاچاق موفق شدند و پس از هماهنگی با مقام قضائی و همچنین تعزیرات حکومتی، بازرسی‌های لازم به عمل آمد.

سرهنگ فارسی تصریح کرد: در بازرسی‌های صورت گرفته ۶۰ گونی آرد قاچاق و هشت گونی شکر به همراه ۱۴۵ حلب روغن مایع ۱۶ کیلویی و همچنین ۱۶ حلب روغن جامد ۱۶ کیلویی احتکاری و فاقد مجوز کشف شد.

فرمانده انتظامی مراغه با بیان اینکه در این خصوص پرونده‌ای تشکیل و به مراجع قضایی تحویل شد، تصریح کرد: پدیده احتکار و قاچاق علاوه بر ضربه زدن به اقتصاد کشور زمینه وقوع جرائم دیگری در سطح جامعه را فراهم می‌کند و مقابله با آن از اولویت‌های اصلی پلیس به شمار می‌رود.

به گزارش ایرنا اختلال در توزیع کالا و ثروت و معطل گذاشتن قدرت خرید مردم از آثار سوء احتکار به شمار می‌رود و از دیگر نتایج منفی آن می‌توان به تحت فشار قرار گرفتن اقشار مستضعف اشاره کرد.

About Author