انجام هرچه سریعتر ساماندهی ورودی‌های اردبیل

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل بر لزوم تسریع در تهیه و اجرای طرح ساماندهی ورودی‌های مرکز این استان تاکید کرد.
به گزارش ساقی آذربایجانسید کمال‌الدین میرجعفریان روز یکشنبه در نشستی با حضور شهردار اردبیل گفت: در همین راستا لازم است تهیه طرح تفصیلی شهر اردبیل نیز سرعت بگیرد و اجرای طرح‌های شهرسازی به سهولت انجام شود.وی افزود: بی‌توجهی به ساماندهی ورودی‌ها و ساخت و سازهای ناهمگون علاوه بر مباحث ایمنی، بروز برخی آسیب‌ها را نیز در این مناطق از شهر اردبیل فراهم کرده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل پیش‌تر با اشاره به وضعیت نامناسب ورودی‌های شهر اردبیل از چهار جهت خواستار ارائه طرح ساماندهی آنها شده بود.
وی همچنین توجه به اصول شهرسازی در صدور مجوزها و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز را مورد تاکید قرار داد و خواستار همکاری شهرداری و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط از جمله راه و شهرسازی در این زمینه شد.
استان اردبیل پیش از شیوع ویروس کرونا سالانه پذیرای هشت میلیون نفر مسافر داخلی و افزون بر ۱/۶ میلیون گردشگر خارجی بود و شهر اردبیل با برخورداری از جاذبه‌های گوناگون تاریخی و طبیعی یکی از نقاط مهم گردشگرپذیر این استان به شمار می‌رفت.
وضعیت مبادی ورودی اردبیل به عنوان یکی از عناصر کلیدی ساختار کالبدی و فضایی این شهر در نتیجه فقدان فضای سبز مناسب، نبود نمادها و المان‌های بومی و ساخت و سازهای غیرمجاز با انتقاد شهروندان و گردشگران روبه‌رو است.

About Author