انهدام باند حرفه‌ای سارقان منزل در البرز

رئیس پلیس آگاهی استان البرز از انهدام باند سارقان حرفه‌ای منزل با اعتراف به ۷۴ فقره سرقت در البرز و استان‌های همجوار با ۱۵۵ میلیارد ریال اموال سرقتی خبر داد.
سرهنگ محمد نادربیگی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت از منازل در نقاط مختلف استان شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.
وی افزود: کارآگاهان با بررسی میدانی مناطق وقوع سرقت متوجه شدند که سارقان با تشکیل یک باند سه نفره به وسیله خودروهای پژو پارس سفید رنگ، پژو ۴۰۵، پژو ۲۰۶ و سمند که با تغیر در پلاک و استفاده از پلاک‌های دست نویس و یا سرقتی در ارتکاب این سرقت‌ها استفاده کرده و با پرسه زنی در مناطق مختلف شهر و شناسایی منازل مورد نظر که صاحب منزل در آن حضور ندارد و در فرصت مناسب اقدام به سرقت می‌کردند.
رئیس پلیس آگاهی استان البرز اظهار داشت: در ادامه کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی و بررسی سرنخ‌های به جا مانده، اعضای باند سارقان را شناسایی و با بررسی سوابق آنها متوجه شدند همه آنها دارای سوابق متعدد در حوزه سرقت هستند.
این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه پس از شناسایی محل اختفا متهمان، همه آنها با هماهنگی قضائی در چند عملیات غافلگیرانه دستگیر شدند، تصریح کرد: متهمان پس از دستگیری ابتدا منکر انجام هرگونه سرقت شدند اما پس از مشاهده مستندات پلیس به ناچار لب به اعتراف گشوده و به ۷۴ فقره سرقت منزل در سطح البرز و استان‌های همجوار با ارزش ریالی حدود ۱۵۵ میلیارد ریال اعتراف کردند.
سرهنگ نادربیگی با اشاره به اینکه در بازرسی از مخفیگاه متهمان، تعداد زیادی لوازم خانگی و ابزار آلات سرقتی کشف شده، بیان داشت: تا کنون ۱۰ نفر سارق و ۳ نفر مالخر در این پرونده شناسایی و دستگیر شده اند و حسب دستور دادیار شعبه ۱۵ دادسرای ناحیه ۳ شهید بهشتی کرج تصویر بدون پوشش سارقان جهت شناسایی مال باختگان منتشر می‌شود چنانچه شهروندانی که منزل آنها توسط این افراد مورد سرقت قرار گرفته درخواست می‌شود تا جهت پیگیری شکایت خود به اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی استان البرز واقع در “میدان طالقانی کرج، بلوار تعاون” مراجعه و یا با شماره تلفن ۰۲۶۲۱۸۷۲۹۰۰ تماس حاصل کنند.

About Author