اهدای عضو دختر ارومیه‌ای جان ۳ نفر را نجات داد

معاون امور درمان دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: سه عضو بدن یک دختر ۱۶ ساله ارومیه‌ای به بیماران نیازمند جان سه نفر را نجات داد.
ناصر مسعودی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: اعضای بدن مرحومه “مبینا اسدی آیدنلو” از ساکنان روستای آیدنلو ارومیه که به علت تشنج و ادم دچار مرگ مغزی شده بود، به بیماران نیازمند اهدا شد .
وی با بیان اینکه این دهمین مورد اهدای عضو در استان طی سال جاری است ادامه داد: این بیمار ۱۶ ساله که در بیمارستان جامع زنان مهزاد ارومیه بستری شده بود بعد از رضایت خانواده اش به بیمارستان امام خمینی (ره) ارومیه منتقل شد.
معاون امور درمان دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی اظهار داشت: کبد این فرد به بیمارستان امام رضای تبریز منتقل شد تا نجات بخش جان بیمار نیازمند به پیوند کبد باشد.
مسعودی ادامه داد: کلیه‌های وی نیز به ۲ نفر از شهروندان آذربایجان‌غربی‌ نیازمند کلیه در ارومیه پیوند زده شد.
هم اینک ۲۵ هزار نفر از بیماران در کشور در صف دریافت عضو قرار دارند و این در حالی است که تنها ۸۰۰ نفر در سال اهدای عضو می کنند.
سالانه حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در کشور شرایط اهدای عضو پیدا می کنند که تنها یک سوم از این تعداد، اعضای خود را اهدا می کنند؛ این در حالی است که روزانه هفت تا ۱۰ نفر و سالانه حدود سه هزار نفر بر اثر نبود عضو پیوندی جان خود را از دست می دهند.

About Author