اوضاع تنها مرکز دفن زباله کرج آشفته و نابسامان است

نایب رییس شورای شهر کرج علیرضا رحیمی اظهار کرد: باری بزرگ از کارهای انجام نشده در بحث مدیریت پسماند روی دوش شهر سنگینی می‌کند.
به گزارش ساقی آذربایجان نایب رییس شورای شهر کرج علیرضا رحیمی ادامه داد: به حداقل رسیدن دفن زباله از اصلی‌ترین اهداف مدیریت پسماند است که باید در این دوره شورا صورت گیرد.
نایب رییس شورای شهر کرج علیرضا رحیمی بیان کرد: اوضاع نابسامان و آشفتگی در مرکز دفن حلقه دره و چرخه نادرست جمع‌آوری، دفن و آلوده شدن بیش از پیش محیط زیست معضلی است که باید با سرعت به آن رسیدگی شده و ساماندهی شود.
نایب رئیس شورای اسلامی شهر کرج ادامه داد: اجرای تک‌تک حلقه‌های مدیریت پسماند شامل: آموزش و اطلاع‌رسانی، تفکیک از مبدأ، جانمایی و تهیه و نصب سطل‌های زباله مکانیزه در محلات، ارتقا سیستم‌های ریجکت و تفکیک در مقصد، افزایش ظرفیت خط تولید کمپوست، راه‌اندازی سیستم زباله‌سوز و در نهایت دفن بهداشتی و مهندسی زباله؛ ضامن موفقیت ما در این زمینه خواهد بود.
نایب رییس شورای شهر کرج علیرضا رحیمی تصریح کرد: چرخه مدیریت زباله، چرخه‌ای بسیار پرهزینه و پردردسر است اما چون با مقوله و سرمایه‌ای عظیم به نام محیط زیست در ارتباط است، پرداختن به آن از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده و خود سرمایه‌گذاری برای آینده است.
رحیمی همچنین از ضرورت اجرای اقدامات مؤثر در بازیافت نخاله‌ها یا باطله‌های ساختمانی سخن گفت.
نایب رئیس شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به جمع‌آوری حدود ۱۲۰۰ تن زباله در طول روز، تبدیل ۱۵ درصد این زباله‌ها به کود کمپوست را مورد توجه قرار داد و تأکید کرد: توسعه کارخانه کمپوست برای افزایش این میزان بسیار ضرورت دارد.
وی متذکر شد: تولید این کود علاوه بر ایجاد درآمد پایدار برای شهر، می‌تواند به مصرف امور مرتبط با فضای سبز شهری کرج هم برسد که سازمان سیما و منظر باید همکاری لازم را داشته باشد.

About Author