اگر از شرایط فعلی عبور کنیم، اینترنت پرسرعت‌تری به مردم می‌دهیم

به گزارش ساقی آذربایجان، عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حاشیه همایش «توسعه گردشگری ایران کهن با خلاقیت و دانش بنیان»، که در کوشک باغ هنر در مجموعه اراضی عباس آباد برگزار شد، گفت: بخشی از ظرفیت‌های کشور که مربوط به جوانان می‌شود هنوز فرصت تاثیرگذاری را نداشتند. از اولویت‌های راهبری وزارت میراث این است که این ظرفیت‌ها به فعلیت برساند و با آماده کردن تسهیلات و مشوق‌های لازم توامندی جوانان در حوزه‌های فناوری از قوه به فعل تبدیل شود.

وی با اشاره به اینکه در همایش امروز برخی از استارتاپ‌ها هر کدام از منظری خدمات خاصی را که دارند، معرفی کردند، گفت: این خدمات می‌تواند در همه حوزه‌های گردشگری ارائه شود و یک جلوه مناسبی را به مخاطبین و علاقه‌مندان گردشگری اعلام کند.

ضرغامی با بیان اینکه در حوزه دیجیتال و استفاده از ظرفیت‌های سایبری خیلی خوب پیش رفته اند به امضای تفام نامه مشترک میان این وزارت خانه و معاونت پست وزارت اراتباط اشاره کرد و گفت: بخش قابل توجه‌ای از ابینه تاریخی که در اختیار معاونت پست است، سبقه تاریخی داشته فرصتی شد که در جریان این فعالیت‌ها قرا ربگیرد و زمینه فراهم شود که از ظرفیت‌های جدید فناوری برای معرفی آن‌ها استفاده شود.

معرفی جاذبه‌های ایران در بازی‌های جام جهانی

وی درباره معرفی ایران معرفی جاذبه‌های ایران در حاشیه بازی‌های جام جهانی نیز گفت: این معرفی در حوزه‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفته و با فضایی که در اختیار ما قرار گرفته با طراحی زیبایی که صورت گرفته در مرحله عمل انجام بگیرد و در کنار آن ظرفیت‌های گردشگری کشور در کنار مزیت‌های گردشگری میراث فرهنگی و تاریخ کشور استفاده شود.

وزیر میراث فرهنگی گفت: به دلیل اغتشاشات و ناآرامی‌ها و برخی تخریب‌هایی که در نقاط مختلف کشور قرار گرفته بنابر اقتضائات امنیتی ظرفیت‌های اینترنت محدوده شده و این یک تصمیم امنیتی است برای امنیت مردم. چون این پلتفرم‌ها مورد سو استفاده برخی گروه‌های اغتشاشگر قرار گرفته است.

به عقیده وی کشور به سرعت از این مرحله عبور خواهد کرد و وضعیت عادی برمی‌گردیم، مردم بنا به حقی که دارند می‌توانند از اینترنت پرسرعت با کیفیت بالا و توانمندی استفاده کنند.

وی افزود: اینترنت آمده که انقلاب اسلامی را نجات دهد و من برخلاف کسانیکه فضای مجازی را تهدید می‌دانند معتقدم بزرگترین فرصت فضای مجازی است و اگر این فضا نبود بسیاری از شعار‌های انقلاب اسلامی مثل آزادی، آ‌زدی بیان، آزادی اندیشه و آرمان‌هایی که انقلاب معرفی کرده است و رهبر انقلاب هم بار‌ها بر روی آن تاکید کرده است رسانه‌های رسمی توان تحقق این آرمان‌ها را نداشتند تا تضارب آرا کنند و ما باید قدرشناس باشیم و این‌را حفظ کنیم.

وزیر میراث فرهنگی تاکید کرد: اگر شرایط امنیتی مقطعی عبور کنیم، به مراتب اینترنت پرسرعت تری در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از کسب و کار‌ها بخصوص کسب و کار‌های دیجیتال متضرر شده اند و برای دفاع از کسب وکار‌ها باید بتوانیم امنیت لازم را فراهم کنیم. درباره نتایج اقتصادی این وزارت خانه گفت: محور‌های اصلی کارنامه یکساله خودمان را منتشر کرده ایم، اما اگر آخرین عدد و رقم‌ها را بخواهید باید بگویم ۱۸۳ پروژه مهم از جمله هتل و شهرک‌های تفریحی به ارزش ۳ هزار ۲۰۰ میلیارد تومان افتتاح شده و در طول یکسال گذشته ۲ هزار ۲۰۰ موافقت اصولی صادر شده است که ضوابط را سهل‌تر و تفویض اختیار به استان‌ها داده شد. با سرعتی که در اعطای موافقت اصولی قرار می‌گیرد و آمایش سرزمینی رشد جهش وار در این حوزه خواهیم داشت.

About Author