اگر بتوانیم مشکلات اقتصادی را حل کنیم، مردم پای کار انتخابات خواهند بود

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس گفت: وظیفه ما نمایندگان و دولتمردان حل مشکلات اقتصادی و مسائل کشور است تا بتوانیم امید را به جامعه تزریق کرده و مردم هم در انتخابات پای کار آیند.

روح‌الله متفکرآزاد با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری درباره انتخابات گفت: مقام معظم رهبری چهار اصل امنیت، سلامت، مشارکت و رقابت در انتخابات را گوشزد کردند لذا به نظر می‌رسد راه‌حل خروج از مشکلات کشور توجه به این چهار اصل در انتخابات است.

وی توضیح داد: نظام، کشور، مردم و جامعه برای خروج از مشکلات نیازمند همدلی و تقویت سرمایه اجتماعی هستند که این به وجود انتخاباتی سالم، رقابتی و با مشارکت بالا و در امنیت کامل نیاز دارد. دشمن نمی‌خواهد این اتفاق بیفتد اما ما این کار را انجام می‌دهیم.

نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی همچنین در گفتگو با ایسنا بیان کرد: نکته‌ی دیگر آن است که حل و فصل مشکلات کشور به خصوص در موضوعات اقتصادی و معیشتی موضوع بسیار مهمی است، در جمهوری اسلامی ایران رای مردم سازنده، تعیین کننده و گره‌گشا است و حضور مردم بسیاری از نقشه‌ها را خنثی می‌کند لذا وظیفه ما نمایندگان و دولتمردان حل مشکلات اقتصادی و مسائل کشور است تا بتوانیم امید را به جامعه تزریق کرده و مردم هم در انتخابات پای کار آیند.

دایره انقلاب اسلامی کوچک نیست

وی درباره چگونگی ایجاد شرایطی برای حضور همه سلیقه‌ها در انتخابات اظهار کرد: دایره انقلاب اسلامی کوچک نیست و هر کسی نظام و انقلاب را با اصولش قبول داشته باشد می‌تواند در حکمرانی آن دخالت کند. البته به لحاظ شهروندی هم این حق همه شهروندان است اما برای این‌که افراد بخواهند در حکمرانی ورود کنند آنهایی که حرفی برای گفتن دارند می‌توانند نقش موثری برای اداره جامعه داشته باشند ملزوماتش هم این است که به ساختار اعتقاد داشته باشند لذا اگر افراد معتقد به ساختار باشند باید ساختار هم سعه‌صدر داشته تا آنها بتوانند در انتخابات کاندیدا شوند.

متفکرآزاد در جمع‌بندی گفت: معتقدم نظام جمهوری اسلامی ایران آنقدر قدرتمند و مقتدر است که برای همه سلایقی که این چارچوب را قبول دارند، می‌تواند بستری فراهم کند تا در انتخابات مشارکت داشته باشند.

وی درباره نقش احزاب در انتخابات اظهار کرد: احزاب باید مانیفست روشنی داشته و برای حل مشکلات کشور هم راه‌حل ارائه کنند تا مردم از دل این راه‌حل‌ها کاندیدای خود را انتخاب کنند. اگر این اتفاق بیفتد احزاب نقش جدی در انتخابات ایجاد می‌کند همچنین احزاب می‌توانند سازمانی برای اداره کشور داشته بدان معنا که نیروی انسانی و مدیر برای اداره کشور داشته باشند تا وقتی حکمرانی به آنها رو کرد بتوانند سیاست‌ها و هدف‌گذاری‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی را با افرادی که در رقابت سیاسی حضور دارند، پیش ببرند.

انتهای پیام/

About Author