ایران چالش اصلی شیرهای بین‌النهرین در مسیر رسیدن به دوحه

کنفدراسیون فوتبال آسیا(ای‌اف‌سی) در گزارشی با هدف معرفی تیم ملی عراق در راه رسیدن به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، از تیم ملی ایران به عنوان رقیب دیرینه و چالش اصلی شیرهای بین‌النهرین یاد کرد.
تیم ملی عراق به عنوان یکی از بهترین پنج تیم‌ دوم مرحله دوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ در منطقه آسیا، با یک امتیاز کمتر از تیم ملی ایران به مرحله نهایی رقابت‌های انتخابی صعود کرد.
گل دیرهنگام «مهند علی» کافی بود تا شیرهای بین‌النهرین از شکست در روز نخست برابر بحرین بگریزند اما موتور عراقی‌ها بعد از این بازی، روشن شد و آنها سه پیروزی از جمله برد دو بر یک برابر ایران را صاحب شدند.
شاگردان «سرچکو کاتانتس» (سرمربی سابق عراق) تنها در هفته پایانی طعم شکست را چشیدند باوجود روند تحسین‌برانگیز و نتایج قابل قبول، مرد اسلوونیایی در پایان دور دوم انتخابی تیم ملی عراق را ترک کرد و جای خود را به «دیک ادووکات» هلندی داد.
و حالا مرد مجرب هلندی برای مهیا ساختن تیمتحت هدایتش و تطبیق پیدا کردن با شاگردانش به منظور مواجهه متوالی با تیم‌های ملی فوتبال کره جنوبی و ایران، زمان زیادی در اختیار ندارد.
در میانه این گزارش از «علی عدنان»، «صفا هادی» و «ایمن حسین» به عنوان بازیکنان کلیدی عراق یاد شده و در بخش تیم‌های چالشی حاضر در گروه عراق آمده است: زمانی که قرعه‌کشی انتخابی جام جهانی در منطقه آسیا انجام شد، در مورد رویایی عراق با همسایه و رقیب دیرینه و سرسخت این تیم یعنی ایران، حسی اجتناب ناپذیر وجود داشت.

About Author