این مسکن حمایتی نیست!

با وجود ایتکه  حدود  ۶۰۰ خانوار متقاضی مسکن ملی در باغمیشه دو قسط ۴۰ و ۵۰ میلیونی را از سال ۱۳۹۹ و قبل از تورم های سرسام آور واریز کرده اند و امروز بلاتکلیف مانده اند و همچنان در مستاجری به سر می برند.

پروژه به کما رفته مسکن ملی در منطقه باغمیشه از جمله موضوعاتی است که بارها در گزارش های متعددی به آن پرداخته ایم.

 

 

 

یکی از شهروندان که متقاضی مسکن ملی در باغمیشه است، به تبریزبیدار می گوید: تعلل شهرداری تبریز در صدور پیش پروانه ساختمانی مسکن ملی باغمیشه، داد متقاضیان را درآورده است.

او می افزاید: بیش از چهار سال از شروع پروژه نهضت ملی مسکن در باغمیشه تبریز می گذرد. از سال ۱۳۹۸ که این پروژه استارت خورد دولت قول تحویل دو ساله پروژه ها را داد، اما امروز بعد از گذشت بیش از چهار سال مسکن ملی باغمیشه تبریز هنوز درگیر مسایل ابتدایی و صدور پیش پروانه است.

بر اساس اظهارات برخی متقاضیان، در ملاقات چند روز پیش یعقوب هوشیار شهردار تبریز با مردم در میز خدمت، او دستور صدور ۲۴ ساعته پیش پروانه ساختمانی را داده بود اما علی رغم این وعده، شهرداری برای صدور پیش پروانه درخواست هزینه عوارض تفکیک که جدای از هزینه پیش پروانه است را می کند.

پیگیری ها از شهرداری و تعدادی از اعضای شورای شهر در مورد بررسی موضوع همچنان بی نتیجه مانده است.

 

 

شهروند دیگری می گوید: از شهردار جدید المنصوب منطقه ۵ تبریز انتظار داریم به لحاظ حمایتی بودن این نوع مسکن ها که متقاضیان آن عموما از اقشار طبقات پایین جامعه هستند، نگاه متفاوت تری نسبت به آن داشته و حداکثر همکاری را انجام دهد.

طبق پیگیری های قبلی از منابع آگاه، برای صدور پروانه ساختمانی برای این مسکن ملی در باغمیشه بین ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) بعنوان کارگزار پروژه با شهرداری تبریز توافق صورت گرفته است اما اکنون در شهرداری به بن بست خورده است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی در این باره به تبریزبیدار می گوید: خاک برداری پروژه تقریبا تمام شده و الان در مرحله خاکبرداری بین بلوک ها و راه های دسترسی آنها هستیم.

امیر بخشی زاده اضافه می کند: بعد از انجام واریزی متقاضیان، وارد فاز بعدی خواهیم شد.

About Author