بازارچه‌ای که می‌تواند قلب اقتصادی منطقه محروم حسین‌آباد کرج باشد

مدیر دفتر تسهیلگری منطقه حسین‌آباد کرج گفت: شهرداری فضایی ۷۰۰۰ متری در اختیار دارد که در حال تغییر کاربری به مجتمع تفریحی و فرهنگی است؛ پیشنهاد دادیم با سازه‌های سبک و حتی با مشارکت مردم غرفه‌هایی برای بازارچه ساخته شود ولی شهرداری در دوره قبل با این اقدام مخالفت کرد. اکنون شهردار جدید وعده‌هایی در این زمینه داده که هنوز عملی نشده است.
به گزارش ساقی آذربایجان مهدی سپهری در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به فعالیت‌های دفتر تسهیلگری حسین آباد گفت: فعالیت‌های دفتر تسهیلگری حسین آباد از مهر سال گذشته با پروژه‌های بهسازی محیطی آغاز و کوچه محبت به عنوان پایلوت برای رنگ‌آمیزی در نظر گرفته شد ولی با پیش نرفتن فعالیت از طریق شهرداری و نبود پیمانکار و بودجه، خودمان رنگ را به صورت امانی و با حمایت مالی از کارخانه رنگ گرفتیم و اقدام به رنگ آمیزی کوچه کردیم.
سپهری در خصوص فعالیت های این دفتر تسهیلگری برای فراهم کردن زیر ساخت‌های اقتصادی، تصریح کرد: به دنبال راه‌اندازی یک بازارچه مشاغل خانگی و هنری در منطقه هستیم.
وی ادامه داد: شهرداری فضایی ۷۰۰۰ متری در اختیار دارد که در حال تغییر کاربری به مجتمع تفریحی و فرهنگی است؛ پیشنهاد دادیم با سازه‌های سبک و حتی با مشارکت مردم غرفه‌هایی برای این بازارچه ساخته شود ولی شهرداری در دوره قبل با این اقدام مخالفت کرد. اکنون شهردار جدید وعده‌هایی در این زمینه داده که هنوز عملی نشده است. اگر این اتفاق بیافتد در باغ ترابی یک قلب اقتصادی وسط حسین آباد خواهیم داشت و می‌تواند در زمینه توانمندسازی اقتصادی مخصوصا زنان سرپرست خانوار مفید باشد.
مدیر دفتر تسهیلگری حسین آباد با اشاره به ظرفیت کارآفرینی در منطقه گفت: افراد توانمند در زمینه صنایع دستی و تولید محصولات ارگانیک خانگی در منطقه هستند و به ساماندهی، تبلیغات و بازار نیاز دارند. راه اندازی بازارچه‌ای برای فعالیت اقتصادی این افراد می‌تواند برای شهرداری نیز آورده داشته باشد.
سپهری به معضلات زیست محیطی ناشی از نبود سطل‌های زباله در منطقه حسین آباد هم اشاره و تصریح کرد: تعبیه نشدن سطل‌های زباله یکی از معضلات منطقه است؛ البته جانمایی برای آن صورت گرفته ولی به گفته شهرداری پیمانکار برای آن وجود ندارد. در بسیاری خیابان‌های بزرگ یک سطل بزرگ داریم و نیاز به تعبیه سطل‌های بیشتری است.
وی افزود: هدف دفتر تسهیلگری قصد تسهیل امور برای مردم منطقه است و قول‌هایی که به مردم می‌دهیم به دلیل بدعهدی شهرداری عملی نمی‌شود ولی دفتر تسهیلگری تلاش خود را می کند.
وی معتقد است شهرداری می‌تواند برای بهسازی محیطی منطقه با دفتر تسهیلگری همکاری کند و به عنوان مثال در عوض آوردن پیمانکار برای رنگ کاری منطقه با همکاری دفتر تسهیلگری از نیروهای مردمی استفاده شود؛ به این صورت هم از لحاظ اقتصادی برای منطقه مفید باشد و هم طرح‌ها با هزینه پایین‌تری پیش برود.

About Author