زنوزی و تیم‌داری «حسن سوخدی درمانی»

تیم‌داری محمدرضا زنوزی در باشگاه محبوب و بزرگ تراکتور «حسن سوخدی درمانی» شده است.

تراکتور در زمان مالکیت محمدرضا زنوزی مطلق، مالک متمول خود که محل جولان واسطه‌ها بوده و صدای همه دوستدارانش، پیشکسوتان، کارشناسان و رسانه‌ها را درآورده، به محل آزمون و خطا یا گاهاً تولید سرمربیان‌ نیز تبدیل شده و درحال حاضر این رویه نادرست با حضور یک چهره تازه‌کار در روی نیمکت همیشه داغ و لرزان تی‌تی‌ها ادامه دارد.

اولینی دیگر برای شهر اولین‌ها

حمید مطهری، مربی تئوری‌پردازی که در اتفاقی بی‌سابقه و برای نخستین بار در فوتبال کشور یا حتی فوتبال دنیا پیش از آنکه سرمربی یک تیم مشخص باشد، به عنوان دستیار با لفظ «مسئول‌ فنی» همه کاره تراکتور شد تا اولینی‌ دیگر برای شهر اولین‌ها در نماینده این شهر به ثبت برسد‌‌.

پشت پرده متفاوت معارفه

کسی که به شکل رسمی در سمت دستیار و مسئول فنی در باشگاه تراکتور پست گرفت اما در قامت یک سرمربی به بازیکنان این تیم معارفه شد تا مشخص شود پشت پرده یا باطن ماجرا با آنچه که در ظاهر وجود دارد، بسیار فرق می‌کند.

حرکت رونالدینیویی زنوزی

انتخاب مطهری پس از اینکه محمدرضا زنوزی مالک باشگاه تراکتور وعده حضور یک سرمربی خوب خارجی را مطرح کرده و در ادامه رسانه رسمی این باشگاه از استخدام مربی پرافتخار خبر داد و شایعات حضور «یحیی گل‌محمدی» سرمربی سابق سرخ‌پوشان در تبریز پیچیده بود، انجام شد.

دهن‌کجی به مالکان واقعی تراکتور

انتخابی که برخلاف میل هواداران میلیونی تراکتور به وقوع پیوست و هنوز که هنوز است خیلی از طرفداران این تیم حمید مطهری را به عنوان سرمربی در تیم خود به رسمیت نمی‌شناسند و چشم انتظار تعیین سرمربی جدید مانده‌اند! انتظاری که حداقل تا پایان فصل بعید به نظر می‌رسد.

مطهری تنها نیست!

اما حمید مطهری تنها نیست چراکه در زمان مالکیت محمدرضا زنوزی انتخاب‌های مشابه زیادی در باشگاه تراکتور انجام شده و قابل تامل این است که این انتخاب‌های شطرنجی! و پرتعداد در تمامی سطوح این باشگاه وجود داشته است چه در سطح مدیریتی، چه روی نیمکت یا حتی بازیکنان. یک محله برو بیا.

تراکتور در برزخ و تازه‌کارها در بهشت!

محمد تقوی و ساکت الهامی نمونه بارز این سرمربیان هستند که بدون حتی یک روز سابقه سرمربیگری پشت فرمان تراکتور نشستند. هرچند حمید مطهری این تجربه را با حضور در نساجی کسب کرد اما از حیث کلی رزومه سکانداری وی نیز روی کاغذ حتی به یک فصل فوتبالی نمی‌‌رسد!

یک چرخه تکراری

پروسه حضور این مربیان در تراکتور هم جالب توجه است که جانشین سرمربیان بزرگ خارجی شده‌اند‌ و این چرخه تداوم دارد. تقوی جای جان توشاک پرآوازه را گرفت، الهامی پس از مصطفی دنیزلی پرافتخار روی کار آمد و حالا مطهری جانشین پاکو خمزی شده که در دوران فوتبال تیکی تاکای اسپانیا یک مربی صاحب سبک شناخته می‌شود.

دیوار بلند بی‌اعتمادی

حقیقت این است که در زمان مالکیت محمدرضا زنوزی در باشگاه تراکتور، صداقت و شفافیت از حلقه‌های گمشده مدیریت این باشگاه بوده و به تبع آن، دیوار بی‌اعتمادی بزرگی نیز بین باشگاه و هواداران احداث شده که روز به روز بر قامت این دیوار افراشته می‌شود.

About Author