بازارچه های دائمی محلی برای اشتغال زایی بانوان خسروشاهی

یکی از دغدغه های همیشگی بانوان اشتغال و درآمدزایی است. یک زن برای مستقل بودن ابتدا نیاز به مهارتی دارد که به آن مسلط شود.
پولسازی و در آمد زایی اولویت دوم کار کردن است.بدون مهارت موفقیت غیر ممکن است.
استقلال یک بانو نه تنها برای خود فرد، قوت قلب است بلکه از لحاظ شخصیتی نیز قابلیت های مهمی به یک زن بخشیده و نقش اجتماعی اش را برجسته میکند‌ اما برخی موانع در جامعه و خانواده سد راه پیشرفت و استقلال یک زن میشوند.
موانع اشتغال بانوان به چند مرحله تقسیم میشوند. در مراحل اولیه ممکن است با مخالفت های خانواده رو به رو شوند.
هزینه آموزش نداشته یا محلی برای عرضه محصولات نداشته و یا از مهارت بازاریابی و فروش بی اطلاع باشند که همه این مشکلات با آموزش صحیح و پشتکار حل میشود.
کار عار نیست اما باید شان و مقام و منزلت یک زن در هرکاری حفظ شود. عده ای از بانوان به دلایل مختلفی از جمله شرایط خانوادگی اجازه کار در بیرون از منزل را ندارند. اینگونه افراد نباید ناامید شوند. هزاران راه برای آموزش مهارت و هنرهایی وجود دارد که به آن علاقه دارید. گاهی حتی کلاس هم نیاز نیست که برخی از آموزش ها حتی به صورت رایگان در اینترنت وجود دارند که میتوانید با تلاش و پشتکار در هر زمینه ای که به آن علاقه دارید مهارت پولسازی را فرا بگیرید.
برخی از بانوان خسروشاهی با تولیدات خانگی درآمد زایی دارند. با کمی خلاقیت و آموزش میتوان در بستر فروش اینترنتی و آنلاین شاپ ها فعالیت خودشان را گسترش دهندکه نیازمند تبلیغات و بعضا مبالغ زیادی است که ممکن است فردی در شروع کسب و کار خود نتواند از عهده اش بر بیاید.
خوشبختانه بخش خسروشاه پتانسیل خوبی در این زمینه دارد. در این شهر آشنایی و نزدیکی افراد به یکدیگر میتواند زمینه ساز قوی ترین نوع تبلیغات یعنی تبلیغ توسط اشخاص باشد.
به این منظور نیز برگزاری نمایشگاه های دائمی در یک مکان مشخص که با هدف نمایش محصولات و تولیدات بانوان باشد می تواند سهم بزرگی در اشتغال و کارآفرینی بانوان ایفا کند.
سری اول نمایشگاه تولیدات خانگی و صنایع دستی بانوان در دهه فجر به همت حوزه بسیج خواهران خسروشاه برگزار شد. سرکار خانم سالمی فرمانده این حوزه معتقد است : قصد داریم این نمایشگاه ها به صورت دائمی و تا عید نوروز برگزار شود چراکه استقبال خوبی از فعالیت شده است.
با تشکر و قدردانی از مسئولین بخش خسروشاه که برای اولین بار چنین نمایشگاهی را برگزار کردند. اگر تلاش بانوان و حمایت مسئولین باشد میتوان به بازارچه های هفتگی مخصوص بانوان و کارآفرینی ها فکر کرد.

About Author