بازپروری معتادان در مراکز ماده ۱۵ و ۱۶ درست انجام نمی‌شود

رئیس پلیس پایتخت از عدم اجرای صحیح بازپروری معتادان در مراکز ماده ۱۵و۱۶ گلایه کرد و گفت: برخی از دستگاه قضایی مجوز می‌گیرند و خانه‌هایی که به دلیل فروش مواد مخدر پلمب شده اند را باز می‌کنند.
سردار حسین رحیمی رئیس پلیس پایتخت در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا خانه‌هایی که محل تجمع معتادان و خرده فروشان مواد مخدر است، چند روز بعد از پلمب مجدد بازگشایی می‌شوند، گفت: مکان‌هایی که پلیس در این راستا پلمب کرده است اکثراً مخروبه هستند و قابلیت سکونت ندارند.
وی افزود: پلیس انتظار دارد که این مکان باز نشود و یا اینکه پلمب‌شان شکسته نشود و نظارت باشد چراکه حتی برخی از این مکان‌ها دارای مالک نیستند و یا اصلاً مالکشان حضور ندارد.
رئیس پلیس پایتخت گفت: ما توقع داریم اگر هم قرار است این پلمب‌ها باز شوند حداقل آن مکان‌ها تخریب شوند تا مجدد خرده فروشان و معتادان آنجا را تبدیل به پاتوق نکنند.
دستگاه قضا فک پلمب پاتوق معتادان را صادر می‌کند
رحیمی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه کسی این پلمب‌ها را باز می‌کند، گفت: افرادی هستند که از دستگاه قضائی مجوز می‌گیرند و این کار را انجام می‌دهند.
وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چرا برخلاف تلاش‌های پلیس در ساماندهی معتادان هنوز در سطح شهر معتاد می‌بینیم، گفت: ما وظیفه خود را با جدیت و به درستی انجام می‌دهیم، این سوال را افرادی که به عنوان بازپروری کننده هستند باید پاسخ دهند.
رئیس پلیس پایتخت در پایان گفت: فرایند بازپروری در بسیاری از مراکز ماده ۱۵ و ۱۶ درست انجام نمی‌شود.

About Author