لزوم آگاهی جامعه از تبعات قاچاق و نگهداری سلاح گرم

معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، کارگروه پیشگیری از قاچاق اسلحه و خرید، فروش و نگهداری آن را با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی و تامین امنیت جامعه تشکیل داد.
در این کارگروه، معاونان پیشگیری از وقوع جرم استان‌های مرزی حضور دارند و قرار است با جلسات مستمر همراه با دستگاه‌های ذیربط، موضوع قاچاق اسلحه مورد بررسی قرار گرفته و برای کاهش آن راه‌کارهای عملیاتی ارائه شود.
رضا مسعودی فر، مستشار قضائی و قائم مقام معاونت اجتماعی و پییشگیری از وقوع جرم، در اولین نشست ضمن تاکید بر اهمیت تامین امنیت جامعه و کاهش آسیب‌های ناشی از استفاده سلاح گرم گفت: دستگاه مسئول باید وضعیت قاچاق اسلحه را رصد و برای کاهش و مقابله با آن راه‌کارهای عملیاتی ارائه دهند.
مسعودی فر بیان کرد: ارتقای آگاهی جامعه با استفاده از ابزار رسانه‌ها برای معرفی تبعات حمل و نگهداری اسلحه یکی از اقدامات موثر برای مقابله با قاچاق سلاح است و ما در صدد انجام آن هستیم. در پایان این جلسه، معاونان پیشگیری استان‌های مرزی آمارها و اقدامات استان در زمینه قاچاق اسلحه را ارائه داده و پیشنهادات خود برای پیشگیری از جرائم مرتبط با قاچاق اسلحه را مطرح کردند.

About Author