بازگشت به کار ۸ واحد صنعتی راکد و نیمه تعطیل در زنجان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: در نیمه نخست سال‌جاری ۸ واحد صنعتی راکد و نیمه تعطیل به چرخه تولید استان بازگشته است.
به گزارش ساقی آذربایجان ناصر فغفوری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در نیمه نخست سال‌جاری ۸ واحد صنعتی راکد و نیمه‌تعطیل به چرخه تولید استان برگشته که با راه‌اندازی مجدد این واحدهای صنعتی در استان، زمینه اشتغال ۱۱۴ نفر فراهم شده است که امیدواریم با افزایش سرمایه‌گذاری، میزان اشتغال افزایش یابد.
وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری صورت گرفته در واحدهای احیا شده براساس پروانه بهره‌برداری صادره بالغ بر ۱۳۰ میلیارد ریال است، افزود: واحد تولید غذای کودک و انواع مکمل‌های دارویی و غذایی، ریخته‌گری چدن و انواع سولفات روی، مس و آهن از جمله واحدهای احیا شده در این مدت است.
فغفوری تصریح کرد: در نیمه نخست امسال ۷۴ واحد صنعتی در استان زنجان راه‌اندازی شده است که زمینه اشتغال‌زایی ۲۳۹۵ نفر را فراهم کرده و سرمایه‌گذاری صورت گرفته برای راه‌اندازی این واحدها بالغ بر ۲۹ هزار و ۳۳۹ میلیارد ریال است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان یادآور شد: سرمایه‌گذاری صورت گرفته در نیمه اول سال از رشد ۲۰۰ درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال برخوردار بوده و سرمایه‌گذاری صنعتی استان در شش ماهه اول پارسال بالغ بر ۹۴۸۰ میلیارد ریال بوده است.
این مسئول خاطرنشان کرد: محصولات غذایی و آشامیدنی‌ها، ساخت مواد و محصولات شیمیایی، محصولات کانی غیرفلزی و فلزات اساسی بیشترین گروه کالایی واحدهای صنعتی راه‌اندازی شده در این مدت است.

About Author