باغ موزه دفاع مقدس تبریز تا ده سال آینده هم تکمیل نخواهد شد!

اختصاصی ساقی آذربایجان/ /گزارش: وحید خدادادی

اهالی رسانه باید از همه مسئولان مطالبه کنند تا تمامی ارگان ها پای کار بیایند و این موزه با تزریق قطره چکانی تا ده سال آینده هم تکمیل نخواهد شد.
به گزارش روزنامه ساقی آذربایجان، امیر دریادار دوم رضا عباسی در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت رونمایی از دستاوردهای اداره کل حفظ و نشر آثار دفاع مقدس در فن آوری های دیجیتال برگزار شد، اظهار داشت: همه اعتبارات این باغ موزه از محل منابع استانی می باشد و با هزینه های قطره چکانی تا ۱۰ سال آینده هم افتتاح نخواهد شد.
وی با اعلام اینکه رسانه‌ها نقش محوری و راهبردی در عرصه جنگ ترکیبی دارند اذعان کرد: انتشار هر گزارشی از دوران هشت سال دفاع مقدس می تواند در بسط و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت نقش بسزایی داشته باشد .
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس افزود : برای انتقال مفاهیم و تجربیات دفاع مقدس به نسل جوان و نوجوان اقدام به ساخت برنامه های کاربردی کردیم که به دور از فضای خشونت بوده و کاملا فرهنگی است.
دریادار عباسی ضمن اشاره به رتبه اول استان در نمایشگاه دستاوردهای اداره کل حفظ آثار و نشر دفاع مقدس که در تهران برگزار شد با اشاره به اهمیت رسانه در عصر انفجار اطلاعات گفت: بدون رسانه نمی توان در این عرصه کاری از پیش برد و البته باید در حوزه های جدیدی نظیر هوش مصنوعی هم حضوری فعال داشت.
وی با انتقاد تند از مسئولان ارشد استان گفت: مجموعه باغ موزه دفاع مقدس استان ۲۸ سال پیش کلنگ زنی شده و تا کی قرار است برای چندرغاز پول ۱۰ بار به یک مدیر مراجعه کنیم؟ با کسی رودربایستی نداریم و مشکل ما در این رابطه آن است که با عده ای بی سواد سروکار داریم. چه چیزی بالاتر از شناساندن فرهنگ دفاع مقدس و چرا ما باید از معرفی یک فرمانده شهید عاجز باشیم؟ از گدایی کردن خسته شده ایم و حتی یکبار به مسئولی گفتم که جلسه بگذاریم و صراحتا گفت که به جلسه اعتقادی ندارد!
وی افزود: نمی شود که همه هیچ را ما به دوش بکشیم و بهرحال شخص مدیریت ارشد استان هم در این رابطه مسئولیت دارد. ایشان رئیس شورای هماهنگی استان هستند و در این ۲ سال فقط یکبار او را در جلسات دیده ایم که نتیجه آن منهای صفر بود. چطور آقایان ۱۲۰ میلیارد تومان برای تکمیل موزه فرش از محل منابع سفر ریاست جمهوری هزینه می کنند و این در حالی است که از بودجه ۵۰ میلیاردی مصوبات دور اول سفر ریاست محترم جمهور تنها ۱۰ میلیارد تومان محقق شده است! وی همچنین در رابطه با کنگره ۱۰ هزار شهید هم گفت: از این کنگره ریالی به ما ندادند!
لازم به ذکر است در این مراسم از دو نرم افزار هوش مصنوعی و دوربین های VR رونمایی و از برخی فعالان این حوزه تجلیل به عمل آمد.
ساقی آذربایجان : لازم به ذکر است این نشست خبری چند روز قبل از درگذشت استاندار آذربایجان شرقی برگزار شده بود.

About Author