بالاترین تراکم آموزشی کشور در البرز است

مدیرکل آموزشی و پرورش استان البرز با اشاره به اینکه صد در صد فرهنگیان البرزی واکسینه شدند، گفت: ۹۸ درصد از دانش آموزان واکسینه شدند و بعد از بازگشایی حدود ۲۰ درصد از جمعیت دانش آموزی البرز به صورت حضوری در کلاس درس حاضر می‌شوند.
به گزارش ساقی آذربایجان، سالار قاسمی در جلسه شورای مدیران که با ریاست مجتبی عبداللهی استاندار البرز برگزار شد با اشاره به اینکه مردم دغدغه این را دارند که بازگشایی مدارس را به صورت جدی و نهایی تعیین و تکلیف شود، گفت: امیدواریم هرچه زودتر این فرصت فراهم شود تا دانش آموزان به صورت حضوری در کلاس درس خود حاضر شوند.
این مدیر استانی با اشاره به اینکه ۱۰۰ درصد فرهنگیان البرزی واکسینه شدند، بیان کرد: ۹۸ درصد از دانش آموزان واکسینه شدند و تقریبا ۲۰ درصد از کل جمعیت دانش آموزی البرز به صورت حضوری در مدارس حاضر می شوند.
مدیرکل آموزشی و پرورش استان البرز قاسمی افزود: با آغاز آذر ماه دانش آموزان متوسط اول نیز در کلاس درس شرکت خواهند کرد که انتظار داریم با برگزاری جلسه فوق العاده آموزش و پرورش وضعیت مدارس و رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت جدی بررسی و برنامه ریزی شود.
وی در ادامه خطاب به استاندار البرز با اشاره به اینکه نیم میلیون دانش آموز در البرز وجود دارد، یادآور شد: همچنین تعداد فعالان و همکاران فرهنگی در استان ۲۵ هزار نفر است، در این میان ۲ هزار و ۵۰۰ واحد آموزشی نیز وجود دارد که بیش از ۵۰ درصد مدارس صبح و بعدازظهر، فعالیت دارند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز بیان کرد: بالاترین تراکم دانش آموزی کشور در البرز است؛ سرانه آموزشی و پرورشی استان البرز ۲/۵ متر ارزیابی شده که این آمار در میانگین کشور ۵/۵ متر است، همین آمار در مقیاس جهانی عدد ۸ متر را نشان می‌دهد.قاسمی تصریح کرد: در راستای دغدغه مندی حوزه آسیب‌های اجتماعی و مراقبت اجتماعی، باید ۱۴ دستگاه ایفای نقش کنند که درخواست داریم وظایف هر ارگان بررسی و اعلام شود.

About Author