بانک ها از رفتار سلیقه ای پرداخت تسهیلات ممانعت کنند

استاندار اردبیل گفت: بانک های عامل در کمک به روند سرمایه گذاری و تولید باید از اجرای قوانین و بخشنامه ها به شکل سلیقه ای خودداری کنند.
به گزارش ساقی آذربایجان سیدحامد عاملی در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استانداری اردبیل اظهار کرد: قرار نیست هر کس با قوانین ساختگی و فاقد ضوابط حمایتی از سرمایه گذاران در مسیر تولید و کارآفرینی مانع تراشی کند بلکه بهتر است با تسهیل فرآیندها به بهبود شرایط کسب و کار در استان کمک شود.
وی تاکیدات اخیر رئیس جمهور را به بانک ها در شناخت مشتریان خوش حساب و بدحساب یادآور شد و خاطرنشان کرد: بانک ها در قالب یک سامانه استعلامی مشخص باید سوابق پرداخت تسهیلات به افراد حقیقی و حقوقی را مورد توجه قرار داده و زمینه بهبود فرآیند و تسهیل امور را در پرداخت وام به ویژه سرمایه در گردش برای کارآفرینان مهیا کنند.
استاندار اردبیل گفت: در کشور چیزی بالاتر از حمایت از تولید مورد توجه و هدفگذاری مسئولان نیست و در استان نیز تلاش بر این است تا در کنار پشتیبانی ها مانع زدایی از تولید اهم کارها باشد.
عاملی ادامه داد: در بازدیدی که از کارخانه در حال احداث تولید آهن اسفنجی در اردبیل داشتیم قرار شد تا سازمان صمت با صدور مجوزهای قانونی زمینه ثبت سفارش ماشین آلات این کارخانه را صادر کرده و در کنار آن برای تامین گاز این واحد بزرگ صنعتی ایستگاه ۵ هزار مترمکعبی گاز و ۷ مگاواتی برق را فراهم کند.
رئیس شورای اداری استان اردبیل بیان کرد: از محل مصوبات سفر رئیس جمهور قرار است دو پست ۶۳ کیلوولت در شهرک صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی نمین احداث شود تا برق صنایع به شکل مطمئن تامین گردد.
عاملی تصریح کرد: در کنار تامین این زیرساخت ها با کمک سرمایه گذار قرار شد ۶ میلیون دلار منابع ارزی و ۳۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی در اختیار این مجموعه تولیدی قرار گیرد تا در سال آینده شاهد اجرای سریع این پروژه تولیدی باشیم.
در این جلسه که با حضور مدیران دستگاه های اجرایی و بانک ها برگزار شد، مشکلات ۱۰ واحد صنعتی و تولیدی مطرح و دستور لازم برای رفع مشکلات این واحدهای صنعتی صادر شد.

About Author