با لحظه لحظه فیلم «موقعیت مهدی» سوختم

«محمد مهدی همت» درباره فیلم «موقعیت مهدی» گفت: با لحظه لحظه این فیلم سوختم؛ جایی که همه مخاطبان سکوت کردند ما گریستیم؛ جایی که دیگران خندیدند ما گریه کردیم و در جایی که همه گریه کردند ما زار زدیم.
محمد مهدی همت فرزند شهید همت در گفتگو با خبرنگار سینمایی ایرنا درباره فیلم «موقعیت مهدی» به کارگردانی هادی حجازی فر که امروز (۱۷ بهمن) در خانه جشنواره برج میلاد به نمایش درآمد، گفت: فیلم بسیار خوب بود. جایی که همه مخاطبین سکوت کردند ما گریستیم ، جایی که دیگران خندیدند ما گریه کردیم و در جایی که مخاطب گریه کرد ما زار زدیم. تمام لحظات فیلم تاثیر گذار بود و بسیار خوب ساخته شده بود همه چیز در فیلم یکدست بود هیچ کجا زیاده گویی نداشت و بازی ها بسیار خوب بود اصلا شعارزدگی در فیلم دیده نمی شود که از نکات مهم و بارز فیلم به شمار می آید.
وی درباره باورپذیری فیلم گفت: ما با خانواده شهید حمید باکری به قم رفتیم و وقتی آقا مهدی باکری متوجه شدند همسرشان را فرستادند تا همسر حمید آقا تنها نباشند و آقا زین الدین هم که مطلع شدند همسرشان را به قم فرستادند و از ابتدا در قم چهار خانواده در کنار هم زندگی کردیم و به مرور زمان آقا مهدی باکری و آقا زین الدین به شهادت رسیدند.
فرزند این شهید افزود: من به خانم شهید مهدی باکری (خانم مدرس) زن عمو می گویم. مانند فرزندان شهید حمید باکری ایشان را خطاب می کنم و به خانم شهید حمید باکری و خانم شهید زین الدین خاله می گویم. ما خانواده های بسیار نزدیک هستیم و در کنار هم زندگی کردیم تمام اطلاعاتی که در فیلم داده می شود را ما کامل تر و جامع تر می دانیم و هر تاریخی که در فیلم عنوان می شود ما ده روز قبل و بعد آن را اطلاع داریم و اطلاعاتی که در فیلم ارایه می شود درست و بی نقص است.
پسر شهید همت درباره فیلم و همذات پنداری با آن گفت: فیلم بسیار تاثیرگذار و خوبی است و مخاطب با آن به خوبی همراهی می کند . همذات پنداری خوبی با این فیلم داشتم و می دانم چقدر در ساخت فیلم سختی و مرامت وجود داشته است که البته شهدا غریب و مظلوم هستند و کارکردن برای آن ها نیز سختی های خود را دارد. به عقیده من فیلم خیلی خوب از کار درآمده است.
محمد مهدی همت گفت: من به شخصه دوست داشتم صدای واقعی مکالمه بی سیم بین حاج احمد کاظمی و مهدی باکری پخش می شد زیرا صدای واقعی آن صحنه بسیار تاثیرگذار است البته نظر کارگردان است اما من هر از گاهی این صدا را که شهید می گوید «کاش اینجا بودی و می دیدی چه جای با صفاییه» را می شنوم یک حس غریبی پیدا می کنم و احساس می کنم زنده هستند که البته شهدا زنده و جاودان هستند.
وی در آخر به سوالات جلسه پرسش و پاسخ فیلم اشاره کرد و گفت: یکی از اهالی رسانه پرسید در شرایطی که مردم گرسنه هستند آیا شهید باکری راضی است چنین فیلم هایی ساخته شود. من در این جا این نکته را یادآور می شوم همانطور که جسم به غذا نیاز دارد روح هم نیاز به غذا دارد این شهدا قهرمان های ما هستند باید سختی هایی که آنها کشیدند را ببینیم تا بتوانیم سختی های روزگار را تحمل کنیم. متاسفم برای افرادی که اینگونه فکرمی کنند.
فرزند شهید همت در خاتمه تاکید کرد: فیلم بسیار خوب بود و با لحظه لحظه این فیلم سوختم. انتظار چنین اثر تاثیرگذاری را نداشتم.

About Author