بحث یک آبروریزی در فوتبال تبریز

در اوایل ماه جاری یک دوره مربیگری فوتبال در سطح A آسیا در تبریز برگزار شد که پایان زودتر از موعد آن حاشیه‌هایی را به دنبال داشته است.

در روزهای گذشته خبری مبنی بر نیمه‌تمام ماندن دوره مربیگری درجه A آسیا در تبریز به دلیل نارضایتی مدرسان این دوره از امکانات و سطح فنی مربیان حاضر در کلاس منتشر کردیم.

به دنبال انتشار این خبر، «محمدرضا تقیون» مدیر روابط عمومی هیات فوتبال آذربایجان‌شرقی در یکی از صفحات اینستاگرامی به خبر آناج واکنش نشان داده و نیمه‌تمام ماندن دوره را تکذیب کرد.

در ادامه این مسئول هیات فوتبال متن جوابیه‌ای نیز به پایگاه خبری آناج ارسال کرد که در آن توضیحاتی از سوی مسئول کمیته آموزش مربیان این هیات در خصوص دوره مذکور بیان شده است.

توضیحاتی که بر خلاف گزارش‌های دریافتی بود و به همین منظور، خبرنگار ورزشی آناج در راستای شفاف‌سازی موضوع را از «علی‌اصغر مازیار» یکی از مدرسان این دوره جویا شد.

مازیار در پاسخ به سوال خبرنگار ما با این عنوان که «آیا این دوره نیمه‌تمام مانده یا برنامه آن تغییر کرده است؟» تاکید کرد که حاضر نیست در این خصوص صحبت کند.

با این حال، وقتی خبرنگار ورزشی آناج گزار‌ش‌های دریافتی و تکذیبیه هیات فوتبال استان را با مدرس دوره در میان گذاشت، وی در واکنش اعلام کرد که هیات فوتبال حتماً در خصوص ادعای خود پاسخگو خواهد بود!

این جمله خود به خود به صورت غیرمستقیم نیمه‌تمام ماندن دوره را تایید می‌کند لیکن خبرنگار ورزشی آناج به این پاسخ اکتفا نکرده و برای شفاف‌سازی بیشتر موضوع را از یکی از مربیان حاضر در دوره نیز پیگیری کرد که طی آن، نیمه‌تمام ماندن دوره تایید شد.

با توجه به حضور این مربی در دوره مدنظر و برای جلوگیری از هرگونه سواستفاده از این موضوع، نام مربی نزد پایگاه خبری آناج به صورت امانت محفوظ می‌باشد.

متن جوابیه هیات فوتبال آذربایجان‌شرقی به شرح زیر است:

توضیح رئیس کمیته آموزش مربیان هیات فوتبال استان در خصوص برگزاری دوره مربیگری A آسیا

سجاد حسین‌زاده، رئیس کمیته آموزش مربیان هیات فوتبال استان آذربایجان‌شرقی در واکنش به خبر «دوره مربیگری در تبریز نیمه‌تمام ماند» گفت: با نظر مدرسین محترم فدراسیون فوتبال، مرحله اول این دوره از تاریخ ۱۴۰۲/۶/۱ به مدت ۶ روز در مجموعه ورزشی شهرداری تبریز برگزار و به اتمام رسید و مراحل بعدی دوره با نظر مدرسین محترم دوره طی روزهای آتی در دو یا سه مرحله و احتمالاً در زمین چمن طبیعی برگزار خواهد شد.

با عنایت به اینکه شرایط و امکانات برگزاری دوره در طی چند مرحله که از سال ۱۴۰۱ کلید خورده بود درنهایت با بازدید آقای شریفی نماینده محترم کمیته آموزش فدراسیون فوتبال، شامل محل‌های آموزش تئوری و عملی و چمن مصنوعی و رختکن باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری تبریز به تأیید رسیده و توسط ایشان به فدراسیون فوتبال گزارش گردید و متعاقب آن کمیته محترم آموزش فدراسیون فوتبال ایران مجوز برگزاری دوره را در باشگاه شهرداری تبریز صادر نمودند.

لازم به یاد آوری است که اخذ مجوز دوره مربیگری A آسیا به این راحتی میسر نگردیده است و برای گرفتن آن زحمات بسیار زیاد و رایزنی‌های مختلفی صورت گرفته است.

مضاف بر اینکه این دوره ویژگی منحصر به فردی دارد چون اولین دوره مربیگری Aآسیا می‌باشد که مربیان شرکت کننده آن از خود همان استان می‌باشد و این اتفاق خوب را اگر مثبت نگاه کنیم یک موفقیت بسیار مهم به شمار می‌رود چراکه ۲۴ نفر از مربیان محترم این استان افتخار حضور در این دوره را پیدا کرده‌اند که در شرایط عادی ۱۲ سال طول می‌کشید تا این ۲۴ نفر در ادوار مختلف فرصت حضور در کلاس را پیدا کنند، لذا انتظار حمایت مضاعف از همه عزیزان را دارم تا جامعه ورزش فوتبال استان از این رخداد تاریخی بهره لازم و کافی را برده و مربیان حاضر، دوره را با موفقیت و کسب دانش و مهارت لازم به اتمام رسانند.

و نکته آخر اینکه همه شرکت‌کنندگان در این دوره از فیلترهای مختلف کارشناسان و مدرسین AFC عبور کرده‌اند و کمیته آموزش مربیان هیات فوتبال استان آذربایجان‌شرقی در انتخاب نهایی ۲۴ نفر و افراد ذخیره هیچ‌گونه دخالتی نداشته و فدراسیون فوتبال راساً به‌طور مستقل در این خصوص اقدام نموده است.

انتهای پیام/

About Author