بدحجاب ها را جذب کنید نه اینکه به اتوبوس راه ندهید

شنیدم این روزها می گویند به دختران بدحجاب اجازه حضور در ادارات ندهند و خدمات ارایه ندهند یا سوار اتوبوس نکنند. مگر اینها بچه های ما و دختران نیستند؟ مگر راهش دفع آنهاست؟

حجت الاسلام مجتبی نظری در مراسم بزرگداشت سومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و وفات حضرت ام البینین(س) در گلزار شهدای محله عباسی اظهار داشت: مادرها به کودکان خود الگو معرفی کنید، وصیت نامه شهدا را برای آنها بخوانند در هیئات باید وصیت نامه شهدا را بخوانند.

وی افزود: حاج قاسم فرموده اراده ها تابع تعلقات است، یعنی انسان به هرچه دل ببندد همان را اراده می کند. دلت را به مال دنیا ببندی، اراده ات سمت همان می رود. اگر دلت را به امام و شهدا ببندی اراده ات هم همان طرف می رود.

حاج قاسم به انسانیت خدمت کرد

این خطیب تبریز گفت: یکی مثل سردار سلیمانی دلش را به خدا بسته بود، در نتیجه مردم دنبال او راه می افتاد. به او گفتند برای انتخابات نامزد شود ولی پاسخ داد من نامزد شهادت هستم. در زمان حیات می خواستند فیلم زندگی او را بسازند، فهمید و اجازه نداد.

وی به بیان برخی ویژگی های وصیت نامه شهید سلیمانی پرداخته و افزود: حاج قاسم می گوید من به انسانیت خدمت کردم نه به چپ و راست. به همین دلیل وقتی کرد، ایزدی، مسیحی، سنی، شیعه و هر که نیاز به کمک داشت، او آنها را کمک کرد.

دختران را با امر به معروف بد نشکنید

حجت الاسلام نظری ادامه داد: شنیدم این روزها می گویند به دختران بدحجاب اجازه حضور در ادارات ندهند و خدمات ارایه ندهند یا سوار اتوبوس نکنند. مگر اینها بچه های ما و دختران نیستند؟ مگر راهش دفع آنهاست؟ باید اینها را جذب کرد و صحبت کرد. به قول حاج قاسم شما پناه دارید، چادر شما پناه شماست ولی اینها پناه ندارند.

این مدرس حوزه و دانشگاه تصریح کرد: خدا فطرت همه را پاک آفریده، این دختران بدحجاب فطرت و عاطفه دارند، عاطفه اینها را با امر به معروف بد و علنی نشکنید.

About Author