برای تمام ایرانیان خارج از کشور طرح‌های مختلفی داریم

ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بیان کرد: طرح‌هایی را برای تمام ایرانیان خارج از کشور که دلشان برای ایران می‌تپد خواهیم داشت. باید در این خصوص کارهای زیادی انجام شود. آنها برای حفظ تاریخ و فرهنگ کشورمان بانی هستند و می‌خواهند کمک کنند اما مسیرها را نمی‌دانند، انشالله با کمک شما انجام این کارها را محقق می‌کنیم.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ادامه داد: تشکیلات خود وزارتخانه مهم، خوب و پرقدرت است. کارشناسان، نخبگان و مدیران باسابقه دارد که کارشان را دارند، انجام می‌دهند. اما آنچه من تشخیص دادم این است که این حوزه نخبگان، کارشناسان، بخش خصوصی، سازمان‌های مردم نهاد وتشکل‌های مختلف و متنوع دارد که در برخی جاها با یکدیگر اختلاف دارند. ما باید تلاش کنیم این اختلافات کنار گذاشته شود تا کاملا در این بدنه ارزشمند وحدت ایجاد شود، همه با هم هستیم و بازی برد- برد برای همه فعالان این حوزه است.
ضرغامی گفت: با تمام ظرفیت‌ها دارم آشنا می‌شوم. یک هفته سرکار آمده‌ام اما تعداد جلساتم زیاد بوده، با محسن حاجی‌سعید، رئیس هیئت مدیره کانون انجمن‌های صنفی کارگری راهنمایان گردشگری سراسر کشور جلسه داشتم، او جوان علاقه‌مند و با انگیزه است. حوزه راهنماهای گردشگری، حوزه وسیعی است و چندین هزار نفر در این بخش کار می‌کنند. ما با تمام این بخش‌ها کار داریم زیرا در همه حوزه‌ها ظرفیت داریم.
وی تصریح کرد: در حال انجام فعالیت‌ها هستیم که انشالله اگر واکسن‌ها زده شد و زمینه ایمنی مردم بیشتر فراهم شد، گردشگری را شدت ببخشیم. اقدامات لازم در حال انجام است. من حتی نگران این هستم به فضل الهی وقتی کرونا ریشه‌کن بشود در کشور سونامی عظیم گردشگری ایجاد شود. اصل ان خیلی لذت‌بخش است و آرزوی ماست که این ویروس هر چه سریعتر برود و مردم بتوانند به دنبال تفریح و سفر بروند.

About Author