بررسی موانع سرمایه گذاری در آذربایجان شرقی

به گزارش ساقی آذربایجان، دراین نشست که به ابتکار خانه توسعه آذربایجان ، با مشارکت اتاق بازرگانی ، صنایع ،‌معادن و کشاورزی تبریز و همکاری انجمن اقتصاددانان ایران شعبه شمال غرب ( تبریز ) و انجمن مدیران صنایع آذربایجان شرقی برگزار شد ، دکتر محمدباقر بهشتی و دکتر داود بهبودی از اساتید و اقتصاددانان استان ،‌ دکتر محمد عباس زاده استادجامعه شناسی دانشگاه تبریز و دکتر سید باقر شریف زاده ،‌ مسعود بنابیان و پرویز بیوک از فعالان اقتصادی و تجاری بخش خصوصی استان دیدگاه ها و نکته نظران خود را در باره موانع و چالش های توسعه استان بیان کردند.

دراین میزگرد تنگ نظری ها ، فضای فرهنگی و اجتماعی ، شایعه پراکنی علیه فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان، ضعف مدیریت ، و نیز نوع نگرش مرکز به استان از جمله اصلی ترین موانع سرمایه گذاری در آذربایجان شرقی اعلام شد.

با توجه به استقبال شرکت کنندگان از این میزگرد  قرار شد نظیر این برنامه در آینده به صورت تخقصصی تر از سوی خانه توسعه آذربایجان دنبال شود و در همین ارتباط این خانه  اعلام کرد برگزاری ” فرصت های سرمایه گذاری در آذربایجان شرقی ” را در دستور کار خود دارد.

این میزگرد همزمان به صورت آنلاین از طریق خانه توسعه آذربایجان در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی برای مخاطبان و علاقمندان پخش شد.

در این برنامه علاوه بر دکتر محمدعلی سبحان اللهی استاندار اسبق آذربایجان شرقی ، شماری از فعالان بخش خصوصی و علاقمندان به توسعه استان حضور داشتند.

خانه توسعه آذربایجان یک تشکل مردم نهاد است که با استفاده از خرد جمعی ضمن بررسی و انعکاس مشکلات استان  با ایده پرداری و ارائه پیشنهاد های کاربردی به پیشبرد برنامه های توسعه استان کمک می کند.

About Author