برق ادارات پرمصرف در اردبیل قطع شد

به گزارش ساقی آذربایجان، حسین قدیمی ۹ تیر در جریان بازدید از مرکز دیسپاچینگ اردبیل اظهار کرد: از ۱۵ خردادماه تاکنون سعی کردیم تا سهمیه اعلام شده به استان را مورد توجه قرار دهیم تا با اولویت ادارات و برق بخش‌های صنعتی و کشاورزی تعدیل و مناسب‌سازی مصرف را در حوزه‌ برق شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: به غیر از اتفاقات، برای مشترکان خانگی هیچ‌گونه اعمال خاموشی در ماه‌های اخیر را شاهد نبودیم و امیدواریم همچنان مشترکان مصرف خود را مدیریت کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل از ثبت بیشترین مصرف برق در سال‌جاری در شب گذشته خبر داد و گفت: ۴۰۲ مگاوات مصرف برق را در استان در ۲۴ ساعت گذشته شاهد بودیم که اوج مصرف در ساعت ۲۲ و ۱۵ دقیقه دیشب بود که امیدواریم هموطنان همچنان در ساعات اوج مصرف مدیریت را در این بخش مد نظر قرار دهند.

قدیمی به متفاوت بودن پیک مصرف برق در استان نسبت به سایر مناطق کشور اشاره کرد و افزود: پیک مصرفی استان از ساعت ۲۰ تا ۲۳ و ۳۰ دقیقه شب است که هموطنان باید در این ساعات مصرف خود را به درستی مدیریت کنند.

وی تغییر ساعات ادارات را در کاهش مصرف برق مناسب ارزیابی کرد و ادامه داد: در حال حاضر ادارات از ساعت هفت صبح تا ۱۳ و ۳۰ دقیقه فعالیت می‌کنند.

قدیمی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ادارات در وقت اداری موظفند ۳۰ درصد و در ساعات غیر اداری ۶۰ درصد مصرف خود را مدیریت کرده و از مصرف بی‌رویه جلوگیری کنند چرا که هرگونه اضافه مصرف زمینه قطعی برق را برای ادارات پرمصرف به همراه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: سقف اعلام شده برای مصرف ادارات پنج مگاوات تعیین شده که گام بیشتر از رقم اعلام شده مصرف برق را در ادارات شاهد هستیم که طی دیروز و امروز مجبور شدیم برق ۴۲ اداره پرمصرف را قطع کنیم.

قدیمی بیان کرد: با اخذ تعهد برق این ادارات در مرحله اول برقرار می‌شود اما در مراحل بعد این قطعی ادامه خواهد داشت و قطعا استانداری اردبیل و سایر نهادها نیز با ادارات پرمصرف برق برخورد جدی را خواهند داشت.

وی از اعمال مشوق برای مشترکان کم مصرف خبر داد و گفت: تا پنج برابر مصرف برق به ازای هر کیلووات ساعت پاداش برای مشترکان کم مصرف در نظر گرفته شده که امیدواریم شهروندان از این فرصت استفاده کنند تا از بسته‌های تشویقی بهره‌مند شوند.

About Author