برق شهرک صنعتی سرمایه‌گذاری خارجی آذربایجان شرقی تقویت می‌شود

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه عملیات اجرایی احداث پست فوق توزیع برق شهرک صنعتی سرمایه گذاری خارجی در حال اجراست، گفت: با احداث این پست ۸۰ مگاولت آمپر به برق این شهرک اضافه می‌شود.
به گزارش ساقی آذربایجان سیدمرتضی نیرومند اسکویی، در گفت و گو با خبرنگاران افزود: با توجه به نیاز واحدهای صنعتی در حال توسعه به انرژی برق، ایجاد پست فوق توزیع دایمی این شهرک در دستور کار و اولویت شرکت برق منطقه ای آذربایجان و شرکت شهرک های صنعتی استان قرار گرفته است.
وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی مناسب این طرح اظهار داشت: در فاز اول این پست به صورت بخشی از طرح کلی، یک ترانس ۳۰ مگاولت آمپر احداث می شود و در این راستا احداث خط ۲ مداره ۱۳۲ کیلوولت در حدود ۲ کیلومتر رو به اتمام است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی گفت: پست ۱۳۲.۲۰ کیلوولت در فاز نهایی با ۲ ترانسفورموتور( ۲×۴۰ ) در مجموع به ظرفیت ٨٠ مگاولت آمپر با اعتبار بیش از حدود ۱۰۰ میلیارد تومان با همکاری شرکت برق منطقه ای استان و این شرکت احداث می شود.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی نیرومند اسکویی، ادامه داد: با ادامه روند کنونی، عملیات احداث پست فوق توزیع در شهرک صنعتی سرمایه گذاری خارجی در تابستان سال ١٤٠١ به بهره برداری می رسد.
به گزارش ایرنا، طرح ایجاد و احداث اولین شهرک سرمایه‌گذاری خارجی کشور در تبریز در تیرماه سال ۸۲ به تصویب رسید و کار مطالعات و عملیات اجرایی احداث آن در سال ۸۳ آغاز شد.
این شهرک صنعتی با هدف اشتغال‌زایی، انتقال فناوری، توسعه صنعتی استان آذربایجان شرقی و جلب سرمایه‌های خارجی در زمینی به مساحت ۲۶۰ هکتار در ۱۶۸ قطعه احداث‌ شده است و در ۱۷ کیلومتری تبریز قرار دارد.
آذربایجان شرقی دارای ۵۶ شهرک و ناحیه صنعتی است.

About Author