برنامه اشتغال و توسعه اردبیل تدوین می‌شود

استاندار اردبیل گفت: برای ۲ سال آینده برنامه اشتغال و توسعه استان در ابعاد مختلف تدوین و تهیه می‌شود.
به گزارش ساقی آذربایجان، سید حامد عاملی در مراسم افتتاح پروژه‌های شهرستان اردبیل در گرامیداشت دهه فجر و در بیمارستان سبلان اردبیل اظهار کرد: در اسفندماه در کنار تدوین برنامه اشتغال استان برای ۲ سال آینده، سعی خواهیم کرد تا در ابعاد مختلف برنامه توسعه استان را تهیه کنیم تا با ابلاغ به دستگاه‌ها تعهدات در موعد مقرر به انجام برسد.
وی کارآمدی نظام را در سایه تلاش و جهاد مدیران و عمل به وعده‌ها یادآور شد و تصریح کرد: نباید مدیریت در استان به یک امر عادی و روزمره تبدیل شود بلکه بهتر است در عرصه مدیریت روزها و ساعت‌ها غنیمت شمرده شده و در جهت بهبود وضعیت جامعه و استان گام‌های اساسی برداشته شود.
استاندار اردبیل با بیان اینکه نباید مدیران و مسئولان استانی و شهرستانی گرفتار مسائل روزمره و یا حاشیه‌ای شوند، گفت: مدیری موفق است که تحولی را در دوره مدیریتی خود در عرصه‌های اجرایی و عملیاتی انجام داده و با تمام تلاش خود سعی کند تا کارنامه موفق در پایان مسئولیت عرضه کرده و این امانت الهی را به فرد دیگر واگذار کند.
عاملی افزود: به هیچ وجه حاضر نیستیم در پشت تریبون از فعالیت‌هایی بگوییم که انجام نشده و یا مصداق عملی آن را مردم شاهد نیستند بلکه بهتر است دوره خدمتی، دوره ارزشمند و فرصتی مغتنم برای جبران عقب‌ماندگی‌ها باشد تا زمینه رفاه و آسایش مردم فراهم آید.
وی عرصه خدمات‌رسانی در بخش سلامت و رفاه اجتماعی را در جلب رضایت مردم بسیار ارزشمند توصیف کرد و ادامه داد: اقدامات خوبی در حوزه مدیریت درمان استان انجام شده و قطعاً مدیران توانمند این عرصه سعی خواهند کرد تا فعالیت‌ها به شکل گسترده به انجام برسد.
عاملی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در دهه فجر امسال در سطح استان ۴۰۰ پروژه با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به بهره‌برداری می‌رسد که در حوزه‌های مختلف عمرانی، اقتصادی و زیرساختی خواهد بود.
وی به چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: در ۴۳ سال گذشته فعالیت‌های متنوعی در مسیر تغییر و تحول جامعه و وضعیت معیشتی مردم رقم خورده که این فعالیت‌ها قطعاً در سال‌های آینده بیشتر چشمگیر خواهد بود.
عاملی اضافه کرد: باید نسل امروز و آینده بیشتر با این موهبت عظیم آشنا شده و به رغم همه کاستی‌ها و نارسایی‌ها به سمت بهبود شرایط جامعه و انجام فعالیت‌های مثبت حرکت کنیم.
وی ۲ رکن مشروعیت و کارآمدی نظام را یادآور شد و بیان کرد: مردم ایران همواره به نظام خود احساس تعلق دارند هر چند که در سال‌های اخیر برخی گله‌مندی‌ها و ناراحتی‌ها نیز بروز و ظهور کرده اما همچنان به نظام، رهبری و سایر ارکان نظام به عنوان مشروعیت حاکمیت اعتماد و اعتقاد راسخ دارند.
عاملی در مورد کارآمدی نظام اسلامی نیز اظهار کرد: کارآمدی نظام وابسته به تلاش مسئولان و نظام است که ما باید شبانه‌روز در جهت رفع مشکلات و نارسایی‌ها حرکت کرده و در همه شاخص‌های توسعه‌ای جایگاه استان را ارتقا ببخشیم.
وی تصریح کرد: به هیچ وجه جایگاه بیست و پنجم، بیست و ششم و یا بیست و هفتم در شأن مردم این استان نیست و ضروری است با تلاش مضاعف و به دور از روزمرگی‌ها در جهت جبران عقب‌ماندگی‌ها حرکت کرده و شرایط مطلوبی را در استان فراهم کنیم.
استاندار اردبیل افزود: ما امروز در همه بخش‌ها باید به یک جهاد مقدس در بهبود شرایط استان دست بزنیم تا کاستی‌ها جبران و شرایط مساعد برای ایجاد رفاه و آسایش عمومی فراهم آید.

About Author