برگزاری جشنواره تئاتر «نهال» آذربایجان غربی در میاندوآب

محمود نیک‌مرام در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: این جشنواره تئاتر با همکاری انجمن هنرهای نمایشی با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با هدف و رویکرد ارتقا و اعتلای سطح کیفی هنر نمایش و تثبیت هنر نمایش در میان شهروندان با تکیه بر تجارب و توانایی هنرمندان متعهد برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه حمایت از تولید و اجرای عمومی تئاتر در سطح استان و تولید آثار فاخر و ارزشمند نمایشی با در نظر گرفتن دوره شیوع پاندومی کرونا از اهداف دیگر این جشنواره است، افزود: همچنین حمایت از تولید و اجرای نمایش‌های فاخر، رشد و توسعه فعالیت های اجتماعی و آگاهی بخشی با تکیه بر هنر نمایش، بومی سازی ظرفیت های فرهنگی و هنری با تکیه بر استعداد های جوان و استفاده از بستر های فرهنگی و هنری برای رشد و اعتلای فرهنگ عمومی از اهداف دیگر این جشنواره است.
وی گفت: موضوع این جشنواره تولید، پشیبانی‌ها و مانع زدایی ها، تولید و اشتغال با کالای ایرانی و رفع موانع، حفظ محیط زیست، فرهنگ ایثار و شهادت و آسیب‌های اجتماعی شامل اعتیاد، طلاق، کودکان کار و خیابانی است.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میاندوآب اضافه کرد: همچنین کتاب و کتابخوانی، کرونا و مقابله با آن، زندگی در شرایط بحرانی و مقابله با آن، کرونا و آسیب‌های اجتماعی، درخت و درختکاری، نهال کاری، بحران آب و خاک، خشکسالی، دریاچه ارومیه و آزاد از موضوعات دیگر این جشنواره خواهد بود.
نیک‌مرام افزود: بخش ویژه این جشنواره با محوریت بحران آب، خاک، خشکسالی و درخت و درختکاری است که با تکیه بر صنعت تولید نهال میاندوآب برگزار می شود.
وی در رابطه با مقررات جشنواره گفت: ارایه مجوز کتبی نویسنده و یا ناشر متون نمایشی صحنه ای الزامی بوده و تکمیل و ارایه فرم شرکت در جشنواره به منزله پذیرش شرایط، قوانین و زمانبندی آن است.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میاندوآب اظهار داشت: فیلم‌های ارسالی می بایست از کیفیت کافی برای مشاهده برخودار بوده و اولویت انتخاب با آثار اورجینال و بومی می‌باشد.
نیک‌مرام با بیان اینکه به گروه‌های راه یافته به بخش نهایی به تشخیص ستاد برگزاری تا مبلغ ۳۰ میلیون ریال کمک هزینه پرداخت خواهد شد، افزود: مهلت ارسال متون نمایشی تا ۲۰ دی ماه بوده و در ۲۵ دی ماه نتایج بازخوانی متون اعلام می‌شود.
وی همچنین با بیان اینکه مهلت ارسال فیلم آثار ۳۰ بهمن ماه است، گفت: در پنج اسفند ماه نتایج فیلم‌های ارسالی اعلام می‌شود.
وی با بیان اینکه از هر کارگردان تنها یک اثر در مرحله نهایی پذیرفته می‌شود و اجرای گروه های منتخب طبق جدول جشنواره خواهد بود اضافه کرد: درخواست کتبی حضور در جشنواره و مشخصات اعضای گروه به امضای کارگردان یا سرپرست گروه الزامی بوده و سه نسخه لوح فشرده (DVD) حاوی فایل تصویری اجرای کامل اثر نمایشی را به دبیرخانه ارسال کنند.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میاندوآب گفت: متقاضیان باید مدارک مورد نیاز جهت شرکت در جشنواره را به دبیرخانه به نشانی میاندوآب، انتهای خیابان ۱۷شهریور، جنب پارک هادی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان میاندوآب دبیرخانه جشنواره تئاتر “نهال” تحویل و در صورت نیاز با شماره ۰۴۴۴۵۲۴۹۶۹۹ تماس حاصل کنند.
نخستین جشنواره تئاتر “نهال” میاندوآب‌ در اسفند ماه سال گذشته برگزار شد.

About Author