برگزاری جشنواره ملی گردشگری در آذربایجان غربی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی از برگزاری جشنواره ملی گردشگری در استان خبر داد.
جلیل جباری در این زمینه اظهار کرد: با توجه به تجربه موفق برگزاری نخستین و دومین جشنواره ملی گردشگری در سال‌های ۹۷ و ۹۸ امسال نیز در نظر است سومین دوره این جشنواره در ارومیه برگزار شود.
وی ادامه داد: در این جشنواره فعالان حوزه گردشگری، آژانس‌های مسافرتی، هتل‌ها، سرمایه‌گذاران، بیمارستان‌های فعال در حوزه گردشگری سلامت، انجمن‌های مردم نهاد تخصصی حوزه گردشگری و صنایع دستی و واحدهای بوم‌گردی حضور خواهند داشت.
جباری، با بیان اینکه با هماهنگی نمایندگی وزارت امورخارجه نیز از فعالان گردشگری کشورهای همسایه برای حضور در این جشنواره دعوت می‌شود، تصریح کرد: همزمان با سومین نمایشگاه ملی گردشگری هفتمین نمایشگاه ملی صنایع دستی هم در ارومیه آغاز به کار خواهد کرد.یکی از اهداف و برنامه‌های این اداره کل برگزاری جشنواره‌های مختلف با هدف معرفی ظرفیت‌های فرهنگی، گردشگری و تاریخی استان و رونق گردشگری است.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی اضافه کرد: امسال بیش از پنجاه عنوان جشنواره بین المللی، ملی، استانی و شهرستانی درآذربایجان غربی برگزار می‌شود که از آن جمله می‌توان جشنواره بین‌المللی شهر فرش خوی، جشنواره تخت سلیمان تکاب، جشنواره جام زرین حسنلو در نقده و جشنواره گیلاس اشنویه اشاره کرد.

About Author