برگزاری جشنواره گلیم و گل های بابونه در نمین

فرماندار نمین از برگزاری جشنواره گلیم در روستای عنبران علیا و جشنواره گل های بابونه در جنگل فندقلو خبر داد.
طیب امینی در گفت‌وگو با خبرنگاران، به برگزاری جشنواره گلیم و گل‌های بابونه اشاره و اظهار کرد: برای اولین بار جهت شناساندن گلیم عنبران و روستای گردشگری «عنبران علیا»، جشنواره گلیم با همکاری ادارات مربوط در اواخر فصل بهار سال جاری اجرا خواهد شد.
وی صنعت گردشگری را یکی از پایه‌های مهم اقتصاد دانست و گفت: از جمله اهداف جشنواره گلیم عنبران جذب گردشگر و بهبود رونق اقتصادی صنعتگران این شهر است.
امینی تصریح کرد: روستای «عنبران علیا» با قدمت چند هزار ساله و فضای مناسب آمادگی تبدیل شدن به روستای هدف گردشگری در سطح کشور و بین‌الملی است.
وی با اشاره به اینکه هزینه زیادی برای ساخت و ساز این روستا صرف شده است افزود: این روستا دارای ظرفیت‌های اقامتی و بوم گردی است و باید مسافران را به اقامت در این مکان ترغیب کنیم.
این مقام مسئول از جمله آثار تاریخی این روستا را چند اثر ثبتی و بیش از هفت گنبد دانست و گفت: پیکره سنگی بابا داوود در نزدیکی روستای «عنبران علیا» یکی دیگر از مقاصد گردشگری است.
وی در ادامه بیان کرد: این جشنواره با اجرای مراسم فرهنگی «با پوشش محلی»، غذاهای سنتی و برنامه‌های متنوع تفریحی و ورزشی به صورت کشوری برگزار خواهد شد. جنگل هیرکانی «فندقلو» به عنوان یکی از قدیمی‌ترین جنگل‌های کره زمین، به دلیل داشتن جاذبه‌های منحصر به فرد جنگلی و گردنه زیبای حیران قابلیت‌های مهمی برای توسعه و پیشرفت دارد.
وی با اشاره به اینکه جشنواره گل‌های بابونه، جشنواره در سطح کشوری خواهد بود افزود: این جشنواره با هدف معرفی جاذبه‌های گردشگری «فندقلو» و با محوریت گل‌های بابونه برای هشتمین سال در منطقه گردشگری «فندقلو» برگزار خواهد شد.
امینی اجرای آئین‌های سنتی و پخت غذاهای محلی را از برنامه‌های این جشنواره عنوان کرد و افزود: در این جشنواره توانمندی‌های شهرستان از جمله گیاهان دارویی، صنایع دستی و… به نمایش گذاشته خواهد شد.برای معرفی جشنواره‌ای گلیم و گل‌های بابونه از تمام ظرفیت‌های وسایل ارتباط جمعی، فضای مجازی و فعالین اجتماعی استفاده خواهیم کرد.

About Author