بهره‌برداری از پایانه مرزی رازی خوی تا پایان اردیبهشت‌ماه

معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: پایانه مرزی رازی خوی با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان تا پایان اردیبهشت‌ماه ۱مسال به بهره‌برداری می‌رسد.
داریوش امانی معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در بازدید از روند ساخت پایانه رازی خوی اظهار داشت: پایانه مرزی رازی خوی و محور مواصلاتی آن با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان تا پایان اردیبهشت‌ماه امسال به طور کامل بهره‌برداری می رسد.
وی افزود: دولت مصمم به توسعه روابط تجاری، اقتصادی و توسعه گردشگری با کشور ترکیه است و بر این اساس ساخت، توسعه و تکمیل پایانه مرزی رازی یکی از اولویت‌ها و برنامه‌های مهم سازمان در سال جاری بوده و پیش‌بینی می‌شود این پایانه مرزی در اردیبهشت‌ماه سال جاری به بهره‌برداری برسد.
امانی عنوان کرد: عملیات ساخت سالن تجاری و مسافری پایانه مرزی رازی به صورت یک ساختمان تجمیع شده به اتمام رسیده و عملیات عمرانی بخشی از محوطه این پایانه که به دلیل شرایط نامساعدجوی منطقه در فصل سرما به کندی پیش رفت تا دو ماه آینده به اتمام خواهد رسید.
وی با بیان اینکه جاده قطور با توجه به کوتاهی مسافت ۴۰۰ کیلومتری در مقایسه با سایر مسیرهای ایران به ترکیه مورد توجه و علاقه مسافران و گردشگران خارجی است اضافه کرد: تعریض و ساخت محور خوی – قطور – رازی بر عهده شرکت ساخت و توسعه راه‌ها است و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای پس از اتمام عملیات ساخت آن وظیفه ایمن‌سازی، نصب علائم و خط کشی محور را بر عهده خواهد داشت.
معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، با اشاره به افزایش ۴۸ درصدی سفر و ترددهای جاده‌ای نسبت به سال گذشته، گفت: به هموطنان توصیه می‌کنیم حتما سفر خود را مدیریت کرده و به روزهای آخر و پر ترافیک موکول نکنند.
وی خواب آلودگی را از بیشترین دلیل تصادفات جاده‌ای عنوان کرد: اهمیت الزام استراحت و رفع خستگی قبل از رانندگی در جاده‌ها را نمایان می سازد.
امانی یادآور شد: با تلاش نمایندگان مجلس شورای اسلامی امسال احکام بودجه برای نوسازی ماشین‌آلات در نظر گرفته شده و برای نوسازی این ناوگان، نسبت به واردات بخشی از ماشین‌آلات اقدام و مابقی نیز از ظرفیت تولیدات داخلی استفاده خواهد شد.
عادل نجف‌زاده نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید عنوان کرد: جاده قطور و پایانه بزرگ رازی نه تنها برای اقتصاد و تجارت خوی حیاتی است که تکمیل این جاده منجر به افزایش راندمان اقتصادی و تجاری کشور خواهد شد.
وی با بیان اینکه با راه‌اندازی گمرک بزرگ رازی گام مهم ۲۴ ساعته شدن مرز رازی برداشته می‌شود، تصریح کرد: برای رسیدن به سقف تجارت ۳۰ میلیارد دلاری مورد توافق ۲ دولت ایران و ترکیه نیازمند تکمیل جاده خوی – قطور و ۲۴ ساعته شدن مرز رازی هستیم.

About Author