ضرورت ساماندهی کشتارگاه صنعتی دام پارس آباد

فرماندار شهرستان پارس آباد بر لزوم ساماندهی کشتارگاه صنعتی دام و مبارزه مستمر با کشتار غیر مجاز با همکاری بین بخشی دستگاههای مرتبط این شهرستان تاکید کرد.
به گزارش ساقی آذربایجان، جابر جهان ، فرماندار شهرستان پارس آباد در دیدار با مدیر کل دامپزشکی استان گفت: دامپزشکی به عنوان متولی اصلی حوزه سلامت و بهداشت عمومی باید با جدیت تمام در حوزه ساماندهی کشتارگاه ورود کرده و فرمانداری با تمام توان و همکاری دستگاههای مرتبط پشتیبان دامپزشکی بوده و قطعا از دامپزشکی حمایت لازم انجام خواهد داد.
وی ضمن تشکر از دامپزشکی در پلمب ۷۵ مغازه قصابی و کباب فروشی در راستای مبارزه با کشتار غیر مجاز در این شهرستان در سال گذشته خواستار تداوم نظارت های دامپزشکی در قصابی های حاشیه شهر شد و گفت: بازدیدهای میدانی و دوره ای نشان می دهد میزان کشتار غیر مجاز و تخلف در این زمینه نسبت به ماههای قبل کاهش محسوس و چشمگیری دارد.
فرماندار پارس آباد با اشاره به نقش مهم دامپزشکی در پیشگیری از بیماریهای مختلف دامی گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی، شهرستان پارس آباد به عنوان یک شهر مرزی در یک منطقه پرخطر و پر ریسک از نظر بیماریهای دامی قرار دارد و با توجه به حجم بالای سرمایه و اشتغال بخش دامپروری ضرورت دارد مورد توجه بیشتری قرار گیرد.
جهان حمایت خود را از طرح های مبارزه با بیماریهای دامی در منطقه اعلام و برای کمک به افزایش و تقویت اعتبارات دامپزشکی قول مساعد داد.
مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل نیز در این دیدار ضمن تبریک انتصاب فرماندار با ارائه گزارشی از عملکرد دامپزشکی در حوزه های مختلف فعالیت گفت: سال گذشته علیرغم وجود مشکل اعتباری توانستیم ۱۰۰درصد جمعیت دامی منطقه را بر علیه بیماری استراتژیک تب برفکی واکسینه و باعث ایجاد ایمنی پایدار در منطقه شویم.
بهلول تکلوی همچنین گزارشی جامع از عملکرد دامپزشکی استان و اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی در عید نوروز ارائه و با اشاره به مشکلات پیش روی دامپزشکی که گاها باعث ایجاد مشکل و وقفه در تحقق اهداف بهداشتی می شود گفت: اداره کل دامپزشکی استان از ۱۴ اسفند سال گذشته به حال آماده باش کامل بوده و با تجهیز و ساماندهی ۲۸ اکیپ ثابت و سیار اقدام به تشدید بازرسی از اماکن تحت پوشش نظیر کشتارگاههای دام و طیور، سردخانه ها، کارگاههای بسته بندی فرآورده های خام دامی، قصابیها، مرغ و ماهی فروشیها کرده است.
وی با بیان اینکه این طرح تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت گفت: از عدم تمکین و خدمات رسانی مطلوب کشتارگاه صنعتی دام این شهرستان انتقاد کرد و خواستار حمایت همه جانبه فرمانداری از دامپزشکی در این راستا شد.
مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل کمبود اعتبارات و نیروی انسانی را مهمترین چالش پیش روی دامپزشکی عنوان و خواستار تقویت و ترمیم اعتبارات دامپزشکی شد و گفت: افزایش اعتبارات موجب تقویت خدمات رسانی دامپزشکی در منطقه می شود.

About Author