بودجه شهرداری کرج کمترین افزایش را در بین سایر کلانشهرها دارد

دبیر اول شورای اسلامی شهر کرج ضمن اشاره به بودجه شهرداری سایر کلان‌شهرها در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ گفت: بودجه شهرداری کرج در بین سایر کلان‌شهرها کمترین افزایش را داشته است و با این میزان بودجه آخرین سرانه بودجه‌ای را در بین سایر کلان‌شهرها خواهد داشت.
به گزارش ساقی آذربایجان «مجتبی حاجی‌قاسمی» در نطق پیش از دستور سی و هفتمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرج در خصوص بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری کرج اظهار داشت: با توجه به افزایش قابل توجه بهای خدمات و قیمت منطقه‌بندی به طور متوسط ۵۵ درصد و تأثیر ۷۵ درصدی این موارد در درآمد شهرداری کرج ضرورت دارد بودجه شهرداری متناسب با همین درصدها افزایش پیدا کند.
وی تصریح کرد: این در حالی است که در بودجه تقدیمی صرفاً ۱۰ درصد افزایش لحاظ شده است.
حاجی‌قاسمی بیان کرد: مستندات مورد انتظار در سند الزامات و اولویت‌های بودجه ۱۴۰۱ ابلاغی شورا به شهرداری کرج تاکنون ارسال نشده است و ضرورت دارد قبل از آغاز بررسی بودجه ۱۴۰۱ در کمیسیون تلفیق این موارد ارسال شود.
وی با بیان اینکه بودجه مهمترین سند سالانه شهرداری است، یادآور شد: در بحث بهای خدمات و قیمت منطقه‌بندی حداکثر همکاری با مدیریت شهری انجام شد و توانستیم آنرا افزایش دهیم؛ لذا انتظار می‌رفت این افزایش منجر به افزایش متناسب آن در درآمد شهرداری شود
وی به پروژه‌های بزرگ اشاره و تأکید کرد: بزرگراه شمالی و مترو از پروژه‌های بزرگ و مطرح کلانشهر کرج هستند که برای اتمام آن نیازمند بودجه در مقیاس چند هزار میلیارد تومان هستیم و برای بهره‌برداری از آنها همت بزرگ نیاز است. در این راستا باید بدنبال اتمام این پروژه‌ها در زمان مقرر باشیم و از امور نمایشی که خروجی ندارند بپرهیزیم.
حاجی قاسمی به بودجه شهرداری سایر کلان‌شهرها در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ اشاره کرد و گفت: بودجه شهرداری کرج در بین سایر کلانشهرها کمترین افزایش را داشته است و با این میزان بودجه آخرین سرانه بودجه‌ای را در بین سایر کلان‌شهرها خواهد داشت.
وی خاطرنشان کرد: بودجه پیشنهادی سال آینده شهرداری ۵ هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال است که این میزان بودجه کم است و اگر این بودجه بخواهد ملاک قرار بگیرد، سال آینده شرایط خوبی نخواهیم داشت.

About Author