بودجه فرهنگی کرج شایسته این کلانشهر نیست

رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج بااشاره به اینکه این کلانشهر در مظلومیت فرهنگ و هنر به سرمی برد، گفت: بودجه فرهنگی آن بسیار کم و در خور کرج نیست.
به گزارش ساقی آذربایجان حجت الاسلام علیرضا سعیدی در نشست شورای اسلامی شهر کرج اظهارداشت: از کرج به عنوان شهر آسیب دیده در حوزه فرهنگ یاد می شود و بارها شاهد اتفاقات نامبارکی در این شهر بوده ایم.
وی خاطرنشان کرد:مسائله فرهنگ بارها مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده و فرموده اند فرهنگ مانند هوا و اکسیژن است
سعیدی اظهارداشت: انتظار می رود که در شورای ششم اسلامی شهر کرج این مسائله به جد مورد پیگیری قرار گیرد.
رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج در بخش دیگری از سخنانش بیان داشت: متاسفانه امروز هنرمندان به لحاظ اقتصادی به قدری آسیب دیده اند که به جای تولید آثار فاخر و ارزشمند فرهنگی و هنری برای کسب درآمد به مشاغلی ماننده مسافر کشی روی آورده اند که مایه شرمسازی برای ما است که امروز نمی توانیم هنرمندان را آنچنان حمایت کنیم که آثار فاخر و اثر گذاری برای جامعه داشته باشد.
سعیدی بااشاره به اینکه شهر کرج فاقد فضای مناسب برای ارائه آثار فاخر هنرمندان است، اظهارداشت: حتی یک گالری و یک سالن استاندارد در این کلانشهر نداریم.
این عضو شورا گفت: اکنون یکی از دغدغه های هنرمندان وضعیت تئاتر شهر است که بسیاری از هنرمندان را دچار آسیب کرده است .
رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج از اعضای شورای اسلامی شهر کرج خواست تا در متمم بودجه مشکلات هنرمندان دیده شود و اصلاحیه ای در بودجه فرهنگی شهربرای این قشر صورت بگیرد.
سعیدی با بیان اینکه کلانشهر کرج بودجه چهار هزارو ۴۰۰ میلیاردی دارد، گفت: بودجه فرهنگ این کلانشهر ۷۰میلیارد تومان دیده شده که رقم بسیار کمی است و می بایست در شورای ششم شهر کرج این رقم با اهتمام فرهنگی که آمده اصلاح شود.
رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج یکی از مشکلات جدی درحوزه فرهنگ را نبود نیروهای متخصص در این حوزه دانست و گفت: براساس بررسی هایی که صورت گرفته نیازمند اندیشمندانی در این حوزه هستیم تابتوان سیاست گذاری فرهنگی را به نحوی مناسب با فضای موجود شهری رقم زد .
سعیدی تاکید کرد: این سیاست گذاری ها و تصمیم گیری ها به کمک اندیشمندان صورت می پذیرد .
عضو شورای شهر کرج خاطرنشان کرد: موسسات فرهنگی و هنری و قرآنی کلانشهر کرج امروز به لحاظ بودجه و اقتصاد ورشکسته اند و شیوع کرونا سبب شده حتی نتوانند اجاره بهای فضا را تامین کنند .
سعیدی دربخش دیگری از سخنانش بااشاره به اینکه اصحاب رسانه و خبرنگاران از حداقل حقوق خود که بیمه باشد برخوردارنیستند، افزود: شهردار کرج در متمم بودجه فرهنگی را لحاظ کندموضوع ساماندهی مراکز فرهنگی را در دستور کار قرار دهد.
رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر کرج گفت: امروز موسسات فرهنگی کرج با چالش کمبود فضا مواجه هستند در حالی که فرهنگسراهای شهرداری کرج ازنبود برنامه رنج می برند.
وی با اشاره به اینکه مراکزی در شهرکرج وجود دارد، گفت: در صورتی که شهرداری کمک کند و هم افزایی بین دستگاه های مختلف انجام شود اتفاقات خوبی رقم می خورد.
وی گفت: می بایست از مراکزی مانند مساجد هیات های مذهبی و موسسات خصوصی برای پیشبرد اهداف فرهنگی استفاده شود.
سعیدی تاکید کرد: متاسفانه تا کنون نتوانسته ایم یک برنامه مدون و جامع در حوزه مناطق داشته باشیم .
وی اظهارداشت: منطقه محروم اسلام آباد کرج از حداقل امکانات رفاهی و خدماتی برخوردار نیست حتی در این منطقه ۱۰۰ متر بوستان وجود ندارد که تعدادی افراد بزرگسال بر روی نیمکت استراحت کنند.
وی گفت: محرومیت زدایی از اقداماتی است که شهردارکرج می بایست در اولویت کاری خود قرار دهند چرا که این موضوع بارها در شورای ششم شهر کرج تذکر داده شده و اکنون فرصت مناسبی برای توزیع امکانات و خدمات برای مناطق محروم است.

About Author